h1

Den här dagen suddar vi bort. Okey?

augusti 11, 2011

Idag har mycket som kunnat gå fel gjort så också. Materiella saker. Men dock skapar det problem.

Som elfelet som upptäcktes idag vid installation av ny spis. Jag förstår inte vidden av problemet mer än att någon elektriker behöver komma hit, mäta och göra rätt. Jag förstår däremot att det kan komma att kosta, både i tid och i pengar. Där det första är något jag inte har just nu och det andra använder jag mycket hellre på att göra fint i mitt kök.

Tiden. Jag är stressad för jobbet som börjar på måndag igen. Där en strategiplan ska trollas fram till på onsdag. Det korta varslet gör mig galen, trots att jag ändå vet att det är såhär det är. I ett annat liv hade jag tyckt att det var ok, till och med kul, men nu, ja, jag vet inte. Tillsammans med elen, som också bara måste lösas eftersom jag nu står helt utan spis och mikro, rinner bägaren över.

Idag önskar jag att jag haft en axel att luta mig mot. Att kunna gråta ut i någons famn. Att jag inte behöver ta alla beslut själv och där jag inte behöver ta kommandot över allting.

5 kommentarer

  1. Man säger att ensam är stark, och det kanske stämmer ibland, men alla behöver en axel att luta sig mot ibland.

    Glöm inte att andas i mellan varven.


    • Andas behöver jag verkligen göra och behöver också bli påmind om att göra det. Så tack!


  2. I just called to say I love you….
    Ses snart gör vi också. Då kan jag ha en extra skön axel att luta mot.


    • Tack finaste! Det ska bli skönt att träffas.

      Ps. Kanske ska du ändra din länk till din hemsida? En tanke bara.


  3. Bra tanke tycker jag. Nu är det gjort.
    /Lotten



Kommentera

