h1

Uppdatering Sophiahemmet.

april 20, 2011

Så undersökningen.

Läkaren känner grundligt igenom mina bröst. Länge och väl där jag säger att jag har ont. Återkommer flera gånger till samma ställe. Så säger hon att hon känner något. En annorlunda vävnad som hon inte kan förklara vad det är.

Oron stiger till oanade nivåer. Ska jag dö nu? Jag har ju två små barn. Hur ska det gå med dem? Utåt ser jag nog förvånansvärt lugn ut.

Remiss i handen. Direkt ner en våning för mammografi och eventuellt ultraljud med tillhörande provtagning. Snabba ryck, som spär på oron men jag är ändå är tacksam för att allt går i ett nafs. Bröst som trycks ihop till mycket platta tillgångar och därefter en väntan på resultat.

”Allt ser fint ut”, säger sköterskan.

Tack gode gud, tänker jag.

.

Kommentera

