h1

Om längtan efter DIG.

november 15, 2010

Jag har många vänner, bra vänner, en fin familj och jag har äran att ha de finaste barn jag någonsin kan tänka mig.

Trots det är jag ändå ensam. Ensam ända in i själen.

Jag saknar mycket att ha någon att dela min vardag med. En person jag kan vara trygg med. En person som intresserar sig för mig. En person som ser mig. Hela mig. En person som jag kan sitta nära i soffan och se på skitprogram på tv med. En person som kan hålla om mig när jag är ledsen.

Jag saknar mycket en person där jag kan skala av mig alla mina skyddslager och där jag istället kan visa allt det sköra som döljer sig där under. Bakom allt det starka.

11 kommentarer

  1. Är det någon tröst att du inte är ensam i din längtan??

    kram


    • Jag vet ju att vi är många där ute som har samma längtan, men jag vet inte om det stärker mig. Ibland gör det det. Stärker alltså. Men lika ofta så tynger verkligheten ner mig. Just att vi är så många.


  2. Du är absolut inte ensam med denna längtan, men det gör den inte lättare tror jag. Det gör ju inte soffan tommare.
    Kram på dig


  3. Det står en fråga om att bli den först med att ”like:a” detta inlägg. JA, utifrån att dina känslor känns så oerhört bekanta, men Nej! utifrån att det gör så ont att läsa din längtan….
    Kram!!


    • Ja, visst gör det ont, denna längtan, men samtidigt tycker jag att det finns något positivt i den. Utan längtan – inget driv. Utan driv – inget mål.


  4. Jisses. Snubblade över din blogg. För att jag precis går igenom en skitjobbig separation. För att jag funderar på vad som egentligen är meningen med allt. Och undrar om det finns fler som jag därute. Längtar efter en vardag med kärlek och glädje. Med förskräckelse läser jag och upptäcker att det kan ta lång tid med dessa tankar inom sig. Men jag verkar inte vars själv.
    Och jag gillar din blogg.


    • Cee78 – jag har försökt svara på din blogg, men eftersom du inte tar emot ”anonyma” svar, så postar jag min kommentar här istället.

      Sorry Jag och mina små att jag kidnappar lite plats här!!!

      ”Hej hej, hittade dig via Jag och mina små.

      Inte mycket till tröst, men du är inte ensam. Inte ensam när vinden tar i.

      Jag finns på http://alacs.blogg.se. Skriver ut det eftersom du inte tar emot anonyma skribenter, och min goolgeadress inte länkar korrekt.”


      • Tack för ditt svar! Började blogga mest för mig själv. Men nu ska det gå att kommentera också.
        Skönt att det verkar finnas fler därute.


      • Helt ok att dela med mig av platsen🙂


    • Ja, meningen med allt är en svår nöt att knäcka, men jag tror att alla har de funderingar i omgångar i livet. Längtan efter trygghet, kärlek och samhörighet kommer och går också. Just nu längtar jag efter tryggheten, att slippa vara själv, att kunna vara mig själv med någon annan, säkerheten att jag vet vad som väntar från en dag till en annan, dela vardagen helt enkelt. Men det har absolut inte varit så från dag ett då min skilsmässoresa började.


      Efter att postningen av min kommentar gjorts gick jag in på din sida och läste. Så jag vill bara säga till dig att du har hela min medkänsla.



Kommentera

