h1

Jag och elgrejer går inte ihop just nu.

september 27, 2010

Jag verkar ha dålig karma här hemma just nu eftersom allting går sönder. För vad sägs om följande:

  • Trasig taklampa i badrummet. Och ja, jag har provat att byta glödlampa. Typ 6 gånger. Det är inte där skon klämmer. Felet är tyngre än så.
  • Förra veckan spillde jag kaffe över min jobbdator. Allt blev svart. Tack och lov gick den att starta efter en halvtimme, men den är inte vad den varit. Musplattan funkar sådär är ett snällt uttryckt. Och ”klickfunktionen” funkar bara när den vill.
  • Min egen dator där sladden har haft glapp så till den grad att datorn inte gått att starta. För att inte tala om batteriets urladdningstid som i runda slängar är ca 1 minut.
  • Vattenkopplingen till tvättmaskinen läcker. Tillräckligt mycket för att jag inte ska våga köra tvättmaskinen då jag inte är hemma.
  • Spisen där två av fyra plattor fungerar. De andra två är isande kalla.

Nu har jag i alla fall tagit tag i datorn, som ni märker eftersom jag åter är kontaktbar vi internet. Nytt batteri är också beställt. De andra grejerna känns jobbiga. Jag kan ju inte lösa de problemen själv. Vilket försvårar det hela. Inte för att jag inte kan be om hjälp, men jag ska helst vara hemma då hjälpen anländer. Och det är jobbigt när jag jobbar 7 mil hemifrån.

5 kommentarer

  1. Jobbigt! Det låter som att du skulle ha ett besök av ”B”… Ingen planeringsdag för barnens lärare i antågande??


    • Vem är denna ”B”? Någon som vill fixa mina elfel här hemma?…

      Sen är det ingen planeringsdag nu snarast, men jag funderar skarpt på att ta en dag då jag jobbar hemifrån. Fast först måste alla ”fixare” synkas så att de kan komma samma dag (är det överhuvudtaget möjligt?).


      • Alla borde ha en ”B” hemma – han är min fixare🙂 Tänkte du kanske sett ”B” nämnas i min blogg ngn gång, därav referensen…

        Låter som en plan att ta ledigt en dag (kan du jobba hemifrån??) – men trixet blir förstås att synka hantverkarna. Inte det lättaste.


  2. Kan det ha något med kontakter att göra kanske…😉 eftersom alla saker som pajjar har med el att göra.


    • Ja, jag kanske ska söka mer kontakt. Med hantverkare eller något🙂



Kommentera

