h1

Det är din dag i dag!

augusti 6, 2010

Idag fyller han år. Min fina sexåring blir 7. Stort. För oss båda.

Han har vuxit mycket, kanske inte så mycket på längden, men mentalt. Oj, oj vad det har hänt grejer där på ett år! 6-års trotsen är förbi och över. Istället har jag fått en mer självsäker unge som helt nyligen börjat fråga frågor. Om allt. Hela tiden. Han har också fått humor, där han kan få mig att skratta så att jag kiknar.

Lego är fortfarande hans favoritsysselsättning, tillsammans med allt annat som går att bygga. Men byggandet är bara steg ett i en hel process där han sedan har avancerade rollekar med sina gubbar mitt i sina konstruktioner. Nu under sommaren har han och Lillasyster också funnit varandra och kan, faktiskt, leka tillsammans i någon timme utan bråk.

Jag är så stolt över denna unge. Så stolt! Och älskar honom oändligt mycket.

Minnesnotering:
Längd: 120 cm
Vikt: ca 20 kg
Tänder: Två tappade (de främre, nere)
Tre lösa (nere på var sida om de två nya, en av de främre, uppe)
En sexårstand har kommit
Kan skriva och läsa

2 kommentarer

  1. Grattis till Storebror, och till Storebrors mamma!


  2. Förtjusande! Jag ser fram emot såna dagar med min unge!



Kommentera

