h1

Semester med och utan barn.

juli 24, 2010

Två veckor har passerat. Två veckor med barnen. Semester.

Gotland med härliga Camilla och hennes Peo, där hon och jag synkar och barnen leker bra med varandra. Sen vidare till min mamma och hennes landställe, där jag blir bortskämd som om jag vore liten igen och barnen får total uppmärksamhet från samtliga som befinner sig på landet. Underbart har det varit under dessa veckor.

Nu. Sista kvällen med barnen, imorgon blir det pappaveckor. 2 stycken. Jag har fortsatt semester i väntan på att återfå barnen. Oron börjar sprida sig i min kropp som så alltid då byten är på gång mellan mamma- och pappavecka. Nu kanske mer än vanligt eftersom jag inte har så mycket planerat inför mina egna semesterveckor. En dag här och en dag där har jag bokat in. Jag borde kanske styrt upp det bättre för mig, men jag håller öppet.

I mitt stilla sinne hoppas jag på att Mr X dyker upp och får plats i mina luckor. Dumdristigt tänkt av mig för vad är oddsen för att denna man dyker upp just på mina lediga dagar då jag inte har barnen när han lyst med sin frånvaro så länge?

3 kommentarer

  1. Man kan aldrig veta. Minns du vart min brevlåda finns?
    Vi är hemma igen och du är sååå välkommen hit. Alltid!


  2. Du kan leva på drömmarna och planerna om vad du och barnen kan göra när ni träffas: och olika alternativ ifall ditt eller datt händer. Om alla sådana saker är planerade är det också lättare att improvisera i andra frågor (”His royal Knighthood Prince Charming” on his white horse😉 ) den dag då det händer något spännande……

    ….tusan man borde nästan bjuda in/dra med dig på någon fest någon gång och utöka valfriheten på prinsar på sina springare som frustar och skrapar med foten i marken i väntan på spänning (springaren alltså inte prinsen)


    • Du borde verkligen bjuda med mig på fest någon gång🙂



Kommentera

