h1

Från det ena livet till det andra.

juli 11, 2010

Barnen kommer hem idag efter två veckors semester med sin pappa. Ensamliv byts mot föräldraliv. Byten som alltid är jobbiga för mig. Idag extra mycket. Kanske för att de har varit borta så länge.

Och jag är ledsen. Och ännu ledsnare blir jag för att jag borde vara så glad. Så jävla glad för att idag kommer mina älskade barn hem.

Jag längtar enormt efter dem. Sprickfärdig är jag av längtan. Men ändå, denna sorg, tårar som bränner bakom ögonlocken. Det gör mig tokig. Jag vill inte ha det så här.

Fortsätter det så här behöver jag hjälp. Hjälp att ta mig ur denna spiral av svarta, tunga känslor.

5 kommentarer

  1. Hej,

    Jag har följt din blogg en tid, och den har faktiskt gett mig tröst och stöd i min separation. Jag hade väldigt svårt att acceptera att det liv jag ville leva inte längre fanns för mig. Hade svårt att hitta en rödtråd i livet. Jag tog hjälp, och det hjälpte mig.

    / Mackan


  2. Håller med Mackan där. Jag har utvecklats enormt tack vare terapin. Den har hjälpt mig på så många olika plan.


  3. För mig var det alla de nya vännerna som betydde mest; att på så sätt byta kompassriktning. Men visst sög det länge innan det blev bra. Jag kan inte lyssna på viss musik längre av den anledningen och jag minns när jag bölade på väg hem med matkassarna för att livet kändes så väldigt ovärdigt.


  4. Kramar om dig … Det är inte lätt att leva med halvtidsfamilj. Samtidigt. Alternativet finns ju inte. Men jag kramar om


  5. Jag har tänkt på dig när vi varit borta, men av förklarliga skäl inte kunnat ringa och prata.
    Hoppas denna vecka med barnen varit härlig!
    KRAMAR



Kommentera

