h1

Deprimerande trötthet.

juni 8, 2010

Jag är så förbannat trött.

Inte så konstigt eftersom Lillasyster har haft astma tre nätter i rad, där jag haft henne i min säng för att ömsom stilla min egen oro när hon hela tiden hostar och ömsom ge medicin alternativ lyfta upp henne på alla kuddar som hon har under ryggen. Igår natt var det bättre, astman är på väg bort, men istället hade hon ramlat av gungan i hög fart precis innan hämtningen från dagis. Rakt ner på bakhuvudet. Så pass illa att hon skulle väckas var annan/var tredje timme under natten för att utesluta hjärnskakning.

Det är jobbigt för henne. Det är jobbigt för mig. Vi är trötta båda två.

Tröttheten kommer också av att jag och min syster är osams, eller vad vi nu är. Hon finns i mina tankar stora delar av dagen. Oro, ilska och saknad i blandad kompott.

Mitt i tröttheten så kommer allt det andra som ett brev på posten. Ensamhetskänslorna som inte går att trycka ner. Hopplöshet av att mannen med stort M inte dyker upp av sig själv. Tårarna som bränner bakom ögonlocket när jag minst av allt anar det.

Idag är jag trött. På allt.

5 kommentarer

  1. Usch, inte konstigt att du är trött. Usch det låter som vår vinter, när alla var sjuka hela hela tiden, dte är hemskt. Hostnätter med andnöd hir och dit, det är läskigt och man blir trött av att vara orolig, det sliter.

    Vilken tur iallafall för lillasyster att hon är hos dig som tar så bra hand om henne.

    Ensamheten vevar galet med svärdet över huvudet över oss alla på våren. Allt är vackert och bråttom. Melankoli är bara förnamnet haha.

    KRAM på dig. (Syskonkonflikter kan lätt dra iväg till rejäl ilska, försök att inte vara för stolt och var beredd att sluta tjaffsa och bli inte för uppretad eller för elak. Och som sagt, ta med nåt, en kladdkaka eller ett specialkaffe eller nåt.Inte sprit 8-/ Goody looky.)


  2. Jobbigt med Lillasyster – både astma och störtdykning. Håller tummarna för att båda delarna snart är över.

    Och vad gäller att du är osams med syrran – säger som annac – svälj stoltheten och sträck fram handen. Tror du vinner på det i längden, även om det är jobbigt.

    kram!


  3. Usch!! vilken sits astma, bulor + osämja. 😦
    Be din syster komma över på ett glas vin och bl a stödja dig med att titta till lillasyster någon timme, så att du kan hinna med något ärende (och när du gör ditt ärende kan du köpa något varsitt sött till ”lilla-systrarna”….), samtidigt kan du ju säga att du vill ställa till rätta din del. Det är nog bra att du och din syrra snackar med varann utan prestige.. Det är sånt jag och min bror aldrig kostat på oss…med kallare relation för varje år.. även om vi kan ses.


  4. Jag håller med ovanstående talare. Särskilt de senaste raderna från Larvad. (du vet varför)

    Jag vill lägga till en sak bara. Att blotta din egen rädsla för henne. Att du ÄR rädd för att hon inte ska vilja vara din syster. Det är en barriär, jag förstår det, men jag tror också att det kan öppna mycket till samtalet att du visar att du också kan vara svag. Hon kanske inte alls har den synen på dig… Fast det vet du bättre än jag.
    Lycka till vännen!


  5. Här kommer en stor styrkekram.



Kommentera

