h1

Min syster och jag.

juni 7, 2010

Syrran och jag har inte träffats sen innan min födelsedag, då det sändes sms i båda riktningar som inte var så trevliga. Jag blev arg, ledsen och besviken, inte bara för det uteblivna födelsedagsfirandet med henne, utan även för gammalt skit.

Skit som jag inte tagit upp med henne. För att jag inte orkat. För att jag varit feg. För konflikten som skulle kunna bli.

Så för några veckor sedan tog jag kontakt med henne (bara via sms, jag är fortfarande feg) och sa att jag ville prata igenom allt, varför det blev som det blev. Ville att vi skulle träffas. Tid bokades in. Tid bokades av. Av båda. Nya tider har föreslagits av mig, varvid dessa skulle granskas av min syster. Nu vill hon ändra igen. Och jag ledsnar. Skickar surt sms tillbaka. Barnungefasoner. Av båda.

Och jag blir ledsen. För att jag inte vågar driva detta hela vägen. För att jag inte vågar lyfta luren och prata med henne på riktigt. För att jag inte vågar ta konflikten med henne. För jag är rädd. Jävligt rädd. För tänk om konflikten blir så infekterad att hon inte längre vill vara min syster.

Det är jag så fruktansvärt rädd för.

3 kommentarer

  1. Det låter som en barriär att bryta!
    Förstår rädslan. Kan känna den. Och tänk om även hon känner lika samma som du. Då skulle ni ju båda gå miste om något som ni verkligen har, bara för att ingen av er lyfter luren.

    Ring mig i morgon. Jag bollar gärna. Jag kan prata mellan 13-15. Sen blir det lättast mot kvällen när ungarna sover.


  2. Hördu. Hon vill vara din syster. Och hon kommer att bli åtminstone lättad över att ni kan prata igenom. Åk hem till henne. Ta med blommor. Eller ring henne.


  3. Åh, jag förstår dig så väl. Har ju varit i samma dilemma under en tid nu. Man vill ju bara att allt ska va bra. Ha kul ihop, både som kompisar och systrar. Men så blir allt så fel. Varför? Det kanske är just för att man är systrar. Det kanske bara blir så här med de man står allra närmast. Prata är alltid bra. 🙂



Kommentera

