h1

Fuck söndagar.

maj 30, 2010

Jag måste hitta ett sätt att förhålla mig till söndagar utan barn. För de är alla så otroligt jobbiga. Ensamheten som triggar hela tiden. Gör mig apatisk och fruktansvärt låg. Att aktivera mig tillsammans med vänner hjälper mig över ytan en stund, men jag orkar inga långa vänmöten eftersom det krävs mycket energi för att hålla en bra nivå på humöret.

Det är också jobbigt att planera för något varenda söndag. Boka in med kompisar. Aldrig är något klappat och klart från början utan jag måste alltid aktivt se till att något händer.

Och så här kan jag inte ha det längre. Något måste göras.

2 kommentarer

  1. Men hjärtevännen!
    Inte behöver du hålla en bra nivå på humöret alltid. Iaf inte med mig!

    Kan inte sätta mig in i din situation, men så mycket kan jag säga att jag önskar att jag finge några helt ostörda söndagar. Där det fanns utrymme för att kanske hinna boka in något istället för det som jag har just nu.

    Om vi inte måste till Dalom om två veckor så kommer jag till dig, på söndagen, och hjälper dig med vad du vill. Måla, torka tårar, städa. Bara jag får göra något utan detta ständiga treårstjat en stund… Och så slipper du boka och planera. Jag har liksom gjort det åt dig 😉

    Pussar och kramar


    • Jag vet! Men det blir ändå så och det är kanske bra att jag blir ”normal” och inte bara sjunker ner i söndagstillstånd.

      Och åker du inte iväg blir jag jätteglad om du vill komma på söndag om två veckor. Måla kommer behövas 🙂

      Tack!
      Puss



Kommentera

