h1

Vägg som banar väg?

maj 29, 2010

Idag ska en vägg rivas hemma hos mig. Mellan kök och vardagsrum. För att öppna upp min lilla, lilla lägenhet. Jag har sugit på karamellen länge ifall jag ska eller inte. Tänkt på allt merjobb det skapar; måla tak, måla väggar, lägga om golv, byta ut köket när jag ändå är igång(?). Ja listan kan göras lång.

Väggen som ska bort.

Kanske är tiden inte den allra bästa med tanke på hur sliten jag är. Säkert inte. Samtidigt ger denna förändring mig energi. Det händer NÅGOT. Livet går inte bara i sin stilla lunk.

Kanske kommer det fler förändringar när jag nu har börjat. Jag hoppas på det. Att jag orkar rycka tag i mig själv. Ta mig vidare.

För det vill jag. Vidare.

5 kommentarer

  1. Lycka till med rivningen! Det kommer att bli jättebra, och som sagt – lite positiva händelse kan aldrig bli fel!


    • Tack! Nu river de för fullt. Lite läskigt är det allt och oj vad det dammar. Men fint blir det. Bilder kommer sedan.


  2. Som en granne sa till mig. Passa på nu när sommaren kommer. Det är bra att unna sig lite och fixa hemma när det är lite tungt på andra håll. Göra plats för annat liksom.
    Det kommer bli superbra!


  3. Ja! Roligt. =)


  4. Tro mig! Man får mer energi än vad det tar.



Kommentera

