h1

38 år, tårar och lite jävlar-anamma.

maj 15, 2010

Den här dagen börjar allt annat än bra. Ensamheten som jag annars också känner helger utan barn, smög sig först försiktigt på och slog sedan till med all kraft. Tjabom. Och så sitter jag här mitt i ensamhetsbubblan och tar mig inte ur.

Folk ringer och vill gratulera, men jag orkar inte svara, vara glättig och glad. När finaste vännen ringde pallade jag inte att svara för då hade jag brutit ihop. Och jag orkar inte det heller. Inte tillsammans med någon. Inte just nu.

Min mamma har varit borta under föregående vecka och kom hem i fredags. Då packade hon och maken bara om och drog till landet över helgen. Ett paket låg på mitt vardagsrumsbord när jag kom hem i fredags. Snällt. Men att öppna paket själv suger. Och varför drog hon bara iväg? Kunde hon inte stannat? Eller frågat ifall jag ville följa med? Fast hur ska hon kunna förstå vad jag vill när jag inte säger och beskriver vad som är viktigt för mig?

Och syrran som jag frågat ifall hon ville följa med under kvällen. Har tvekat med svaret under veckan, vilket betyder nej, men det säger hon inte. Jag får lista ut det själv genom det uteblivna svaret. Det gör mig ledsen. Och arg. Men även där har jag inte uttryckt min önskan att jag vill ha familj med. Att det är viktigt för mig. Så hur ska hon veta hur illa hon gör mig?

Och barnen. Jag saknar barnen. Deras gladhet över att det är födelsedag. Paket. Tårta. Och kramar. Fan vad jag saknar deras kramar här mitt i ensamheten.

Samtidigt känner jag att jag vältrar mig i självömkan. Att det är så förbannat synd om mig. Istället för att rycka upp mig.

Så nu jävlar. Musik på hög nivå. Ta mig ur bubblan. Förbereda mig för den trevliga kväll det kommer att bli. Tack alla ni som läser. Utan blogg hade jag aldrig kommit vidare så som jag faktiskt gör.

TACK, TACK, TACK.

16 kommentarer

  1. fina du, kan inte sätta mig in i hur det känns för dig, men för vad det är värt så tänker jag på dig!
    Grattis på födelsedagen, hoppas den bara blir bättre från nu och framåt!
    You rock!


    • Tack! Du rör mig till tårar.
      Och ”You rock!” gör mig sjukt glad.


  2. jag har tänkt på dig idag, före jobbet och nu efter. jag hoppas du får det bra ute./hug


  3. Jag tänker också på dig, starka, fina 38-åriga du.
    Grattis på födelsedagen, grattis till det år som kommer nu. Det kommer att bli det bästa på evigheter. Basta.


    • Jag hoppas verkligen på ett år som blir bästa på evigheter. 🙂


  4. *Kram*


  5. Nu är jag ju lite sent ute, eftersom jag var *annorstädes* under långhelgen, men jag skickar en grattiskram lite så här i eftersläntrandet.

    Man får vara full i självömkan. Ibland. Men sen är det bra att rycka upp sig. Livet blir roligare då (säger de….).

    Kram


    • Självömkan kan kännas bra ibland, men som sagt inte hela tiden.

      Jag hoppas att du hade det bra där borta och att du kommer iordning i huset fortare än du anar.

      Kram


  6. Jag tycker att du skriver fantastiskt bra och jag har också tänkt på dig de senaste dagarna.
    Kram.


  7. […] och mina små « 38 år, tårar och lite jävlar-anamma. maj 19, 2010 Födelsedagskvällen blev riktigt lyckad. Bästa vännerna fanns med. Firade. […]


  8. Jag konstaterade igår att jag ”får” barnen på morgonen på min födelsedag. När jag konstaterat det kände jag hur lättad jag blev.

    Har precis hittat din blogg och ska läsa mer 🙂


    • Välkommen hit! Och ett stort grattis på din dag i morgon. Härligt att få hem barnen en sådan dag!


  9. […] Min syster och jag. juni 7, 2010 Syrran och jag har inte träffats sen innan min födelsedag, då det sändes sms i båda riktningar som inte var så trevliga. Jag blev arg, ledsen och […]



Kommentera

