h1

Fantastiska unge!

maj 7, 2010

Överlämningsdag idag. Från pappan till mig. Via skola och dagis.

Jag hämtar Storebror först. När jag kommer över skolgården ser jag honom på långt håll när han spelar bandy på gården. Han springer med klubban framför sig, försöker få in bollen i mål. Hans bästa kompis spelar också och hans pappa står redan vid planen och jag ser att han pekar på mig och samtidigt säger något till Storebror. Storebror tittar upp, vänder sig mot mig, slänger klubban och sätter fart mot mig.

Mamma! Maaammaaa! Och så kastar han sig upp i min famn. Vi kramas länge och hårt och jag får kämpa för att blinka tillbaka tårarna som kommer direkt.

Denna hämtning var speciell för mig. Mycket speciell. I vanliga fall blir Storebror glad, men mer än så är det inte.

Denna hämtning kommer jag minnas och vårda långt in i mitt hjärta. Länge. Länge.

8 kommentarer

  1. Underbara älskade barn!


  2. Vilken härlig pojk!! Tänk om man vågade göra som han nu när man är vuxen. 🙂


    • Häftigt det hade varit om vuxna bara släppte allt de hade för händerna och kastade sig i famnen på den som kom! Vi har lite att lära av våra barn.


      • Okej! Top! Jag lovar att jag ska göra det vid lämpligt tillfälle…Jag har några olika vänner – och en dotter…som detta skulle funka på och föda samma motreaktion 😉 ….Jag återkommer…


      • Du måste berätta om resultatet!


  3. Usch, jag blir tårögd själv 🙂



Kommentera

