h1

Snart fyller jag år.

maj 3, 2010

Jag fyller år om knappt två veckor. 38. Ingen fara på taket, jag känner mig inte gammal. Har ingen åldersnoja. Inte ännu i alla fall.

Däremot oroar jag mig för själva dagen. Barnen är hos sin pappa. Min mamma är bortrest. Min pappa bor i andra delen av landet. Jag har inte bestämt något med min syster (som oftast är mycket upptagen på helgerna) och inte heller med någon av mina vänner. Och jag orkar liksom inte rådda i det heller. Bestämma. Bjuda in. Fixa och trixa.

Samtidigt kommer jag känna mig mycket ensam om jag verkligen blir ensam.

Dilemma.

13 kommentarer

  1. Kan inte Muhammed komma till berget så får väl berget komma till Muhammed……
    ……Vi som vet den exakta dagen får väl göra oss hörda… 😉


  2. Tyvärr är jag annorstädes den helgen, annars skulle jag gärna varit med och firat dig!!!!


    • Tack! Jag sitter här hemma och får lite tårar i ögonen av både din och larvads kommentarer. Av glädje såklart.


      • Jag minns min ödsliga jul och därför tänker jag inte glömma din födelsedag även om jag jobbar den dagen.


  3. om jag inte bodde 60 mil bort och om det inte var för den lilla detaljen att jag inte vet vem du är :), så skulle jag komma med en flaska skumpa!


  4. Planera en hemmanjutarkväll, det brukar jag göra i sådana situationer! Dyra skönhetsprodukter, en sjukt bra film, ett pysselprojekt och alldeles för lyxig mat+vin. Funkar ALLTID!


  5. Nedrans. Är också inbokad just denna kväll… Men ibland blir det inget av den träffen. Och då kommer du hit på skumpa istället.
    Å andra sidan när jag tänker efter så kan nog du lätt räknas in som en av mina grannar. Eller?
    Pussar och kramar till en allra käraste vän!!


  6. Ni är så fantastiska. Jag är mållös! Tack snälla!

    Jag har råddat lite i alla fall. Blir nog en drink eller två på stan. Så kvällen löser sig. Det kommer bli bra.


    • Bra!! Annars vet du vart min brevlåda bor. Vill gärna få bjuda på skumpa! Kram


      • Tack vännen! Jag kommer gärna en annan dag och får skumpa. Kramar


  7. Nu hänger resten på kungliga postverket….Festligt nog var det champagne på frimärket. /L



Kommentera

