h1

Lugnet lägger sig över Solna

april 30, 2010

Glädjen och energin som kom till mig för några dagar har nu vandrat vidare. Det är ok ändå. Det var skönt att få smaka på hur det kan vara. En påminnelse.

Idag har jag fyllt i mina semesterveckor på jobbet. 6 långa veckor. 4 med barnen, 2 med mig själv. Bara en bråkdel av tiden är inplanerad ännu. Lite, lite stressad är jag över det. Speciellt de veckor då jag är själv. Shit vad ska jag göra då?

Men på något vis känner jag ändå ett lugn. Att det löser sig. Att allt löser sig. Livet. Kärleken. Jobbet.

4 kommentarer

  1. Visst är det underligt med dedär ”självveckorna”! Det har jag inte haft på 10 år, så nu står jag helt handfallen – vad ska jag göra?! 3 veckor med barnen, 2 veckor själv. Kan tänka att det finns endel att göra i huset, men jag kan oxå åka till landet. Men alldeles själv??? Det blir ju helt fel.


    • Ja det är första gången för mig också med ensamveckor. Förra året hade jag bara semester med barnen, men det gav en upphackad semester som inte var bra.

      Har vi semester själva samtidigt så skulle vi ju kunna träffas på någon uteservering. Där kan vi snacka skit och kolla på killar 😉


      • Jag kan definitivt tänka mig uteservering och killspan 🙂


      • Kul! Jag har semester själv (troligtvis) vecka 30-31. Funkar inte det för dig kanske vi kan trixa med lediga helger.



Kommentera

