h1

Energismitta.

april 27, 2010

Idag på jobbet, där ett möte precis avklarats och jag skulle ta mig till nästa, gick jag ute i det fina vädret med ansiktet vänt mot solen. Jag njöt av värmen och ljuset. Helt plötsligt, mitt i ett steg, så kände jag det. Lycka. Total lycka. Hela jag uppfylldes av känslan. Det var ett tag sedan det hände sist. Jag kommer inte ens ihåg när det var.

Jag blev så glad och mycket tacksam över allt jag faktiskt har. Mina fina barn. Storebror och Lillasyster. Jobbiga är de, men oj vad jag älskar dem. Gränslöst.

Lyckan över att våren verkar ha vunnit över vintern. Äntligen är den jobbiga tvekan över.

Lyckan över att jag har tagit ställning, för mig själv, i var jag står i förhållande till min karriär och mitt eget välbefinnande. Att jag tagit de viktiga stegen för att bromsa framfarten av alla mina stressymtom.

Lyckan över att jag, just nu, har ett stort lugn i allt vad som gäller kärlek och relationer. Att den biten kommer att lösa sig, av sig själv, så småningom.

Känslan gav mig energi som heter duga. Idag har jag sprudlat på jobbet och smittat andra med energi.

7 kommentarer

  1. Ah men vilket glatt inlägg!
    Det gjorde mig lite glad mitt i… mitt i mitt.

    🙂


    • Bra!
      Hur mår du? Hur funkar livet? Jag har undrat.


      • Önskar att jag kunde svara att jag mår bra och att livet flyter på, men riktigt så fint är det inte.
        🙂


  2. Så skönt att höra!!! Glad för din skull!


  3. Bravo! Framåt framåt! Nu är det plogad väg!


  4. Åh vilket glatt inlägg! Vad underbart för dig! Skönt att man kan återfå känslan av lycka. Känns lovande för min egen framtid…känner mig just nu allt annat än lycklig o lugn…..


  5. Skönt att höra. Att ramla rätt i sig själv och vårsolen är bra för skälen



Kommentera

