h1

Vårkänslor.

april 7, 2010

Våren. Denna vår och alla tidigare. Påverkar mig mer än jag vill medge.

Jag tycker mycket om våren. Ljuset som återvänder. Knoppar som tar sig igenom jordtäcket och ger färgklickar i den blekgrågröna gräsmattan. Solen som värmer i ansiktet. Overaller som kan läggas i garderoben. Vinterskor som byts mot gympadojjor.

Men ändå mår jag skit under just våren. Kanske är det för att det är så mycket fram och tillbaka. Vår. Vinter. Vår. Vinter. Eller för att våren ställer krav. Allt ska vara trevligt på våren. Alla ska vara ute. Alla ska vara glada. Helst kära också. Och jag kan inte införliva vårens känslor.

Fast våren är såklart inte förklaringen på allt. Men kanske gör våren så att min bägare rinner över?

4 kommentarer

  1. Skit i det där med att våren ska vara så bra och pretto. Det är många fler än du som inte gillar våren, kanske just för att den ”kräver” saker.

    Eller kan det vara så att en lång och mörk vinter gör sig påmind med brister från d-vitaminet kanske?

    Gör det som du vill, känner för och mår bra av. Oavsett årstid. Stanna inne om du vill, fast det är fint väder. ELler gå ut när det regnar. Det är ok att vara tvärtom.
    Kramar!!


  2. Jag vet, våren gör mig ledsen också. Men det går att vara ute och gåååååååååååååååååååååå hur länge som helst nu och pressa flåset lite. Syrebrist har man och säkert D-vitamenbrist.

    Men jag älskar hösten för den är mild och rogivande.
    På våren känns det som om jag gått av på fel hållplats ute i ödemarken medan ALLA andra förlovar sig på stora middagar med alla sina vänner i salsatåget i solnedgången etc.


  3. Det är det som är så jädra jobbigt med våren..man ska vara glad uppåt och stråla..helst tillsammans med någon…ger en massa krav som bara tynger en…hoppas du får en skön helg i alla fall.kram från mig till dig


  4. Nja, jag projektleder. Och införskaffar material. Och river lite. Men i övrigt… Det finns ju folk som har detta som levebröd!



Kommentera

