h1

I min tankebubbla

mars 26, 2010

Hej jag lever. Och jag mår ganska ok. Inte bra, men ändå ok.

Det är som om jag har gått in i en ny fas. Av något nytt. Oväntat. Helt plötsligt finner jag mig sittandes hemma, själv, tänkandes. Utan att gå under av ensamhet.

Jag behöver denna tid för mig själv. För att orka med. Orka med allt.

Jobbet, där jag inser mer än någonsin att jag befinner mig på gränsen till vad som är bra och där jag faktiskt har gjort åtgärder för att dra ned på arbetsbördan. Mina krav på mig själv försöker jag också att minska på. Att jag just nu inte behöver prestera på topp. Det är svårt. Skitsvårt. Speciellt för mig som alltid vill vara omtyckt och göra bra ifrån mig. Nu övar jag på annat.

Killar. Relationer med dessa. Helt lagt ner. Behöver det inte nu. Ja, ja, skulle han med stort H dyka upp säger jag tack, men leta, nej det gör jag inte.

Barnen, mina fina barn. Jag längtar återigen efter dem mycket. Och njuter av att ha dem hemma. Att bara vara med dem. Inget annat som distraherar oss tre.

Bloggen har fått vila denna vecka. Kanske blir det fler. Jag vet inte. Däremot är jag helt säker på att jag inte har slutat blogga. Absolut inte. Men just nu tänker jag. Och för ovanlighetens skull tänker jag inte via er. Ovant men spännande. När jag tänkt klart återkommer jag.

7 kommentarer

  1. Väntar med spänning på vad du kommer fram till när du tänkt klart. Det låter som att du blivit starkare i dig själv och att Paris-resan här framöver kommer att gå galant.

    Själv längtar jag verkligen efter våren. Våren som lyser med sin frånvaro.

    //Benu


  2. Du är på rätt spår. Som vanligt.

    =) Kram


  3. Känner så väl igen mig i dina olika faser. Alla behövs för att ta sig igenom…för att komma ut på andra sidan..stark..full av förväntan på livet. kram kram


  4. Det låter som att du landat.
    Skönt.
    För dig.

    Nu ska jag också landa.


    • Jag har inte läst på några dagar hos dig. På den numer stängda. Jag antar däremot vad som hänt. Hoppas att landningen inte blir för brutal.


  5. Landningen blev brutal.
    Det är väl mer att jag ska försöka kliva upp och borsta av de värsta skråmorna från fallet.


  6. Goda tankar. Jag vill oxå komma till insikt.

    Åter i stan efter skiweekend totalt utan fokus på barnen eller mitt privatliv. Skidåkning i goda vänners lag. Härligt!

    Nu måste jag dock ta tag.



Kommentera

