h1

Nästa Paris.

mars 19, 2010

Annac skriver ett svar till mig och ger mig rådet att bara ta en helg för mig själv i Paris. Precis den sparken i baken behövde jag för att komma till skott. För tanken har funnits i mig i månader, att jag behöver komma iväg, vara själv, och just Paris har stått överst på min önskelista.

Så igår bokade jag mina flygbiljetter, ej ombokningsbara, till mitten av april. Fredag till måndag blir jag borta. Helt själv. I en stad jag aldrig besökt.

Och jag känner mig så stolt för att jag bokat mina biljetter. Att jag åker iväg, trots att jag fattar att dessa dagar av ensamhet kommer att bli jobbiga. Som fan. Men jag längtar också, just över att få komma bort, att faktiskt klara mig själv, att jag ska få göra stan.

8 kommentarer

  1. Åh Paris i april – du kommer att få det helt underbart!!!! Om jag får komma med ett tips, så köp Top Ten Paris, en tunn liten guide som plockar godbitarna ur Paris. En guidad rundtur är att rekommendera. Om du läst daVinci-koden, och den rundturen finns kvar, är den värd 2,5 h promenad genom kända kvarter.

    Önskar jag hade ”mod” att dra iväg själv!


    • Hon är klok hon Annac 😉

      Du är fantastisk som tar tag i det och redan har bokat resan till och med!!!

      Till ”Mitt i Fågelsången”; Trotsa rädslan och dra iväg på egen hand. Det kan hända fantastiska saker 😉

      Många kramar


    • Jag blir jätteglad för alla tips jag kan få! En bra guidebok kommer jag få låna av en vän på jobbet, vilket är bra. Kanske kompletterar jag med den du föreslår.

      Jag rapporterar när jag kommer tillbaka hur det varit att resa själv, så förhoppningsvis kommer du få lite inspiration och lite mod att våga prova någon gång.


  2. Utmärkt!!
    En utmärkt idé!
    Jag har hotellförslag centralt om du önskar. Restauranger är däremot omöjligt att rekommendera, det finns för många!

    /L


  3. Oj perfekt vilken backup med cantrala hotell-tips och miniguider, skitbra ju! För jag har bara varit där en gång och det är en rätt stor stad…;-)

    Men fan vad härligt ändå. Blir lite avis.

    Och jobbigt som du inser, en bra bok till kvällarna är väl kanske bra att ha med i resvskan. Kanske hotellbarerna är så mysiga att man kan sitta där med boken på kvällen tills man blir sovtrött / det kommer fram en lång mörk stilig främling mohahaha.


  4. Hôtel-förslaget är skickat. När det gäller mat, Köp en dyr stor guidebok, gärna av europeiskt (inte amerikanskt)ursprung. De restaurangerna brukar funka bra. för enklare vila-sig-en-stund-måltider brukar en enkel ”tabac” runt hörnet fungera bra, bra grillade mackor/omeletter/sallad + ett glas kallt rödvin (ja, fransmännnen dricker ofta kallt rödvin till vardags)samt delikat kaffe (Café au lait kallas Café creme på morgonen), men folk röker kopiöst överallt.

    Bon Voyage, mon amie!


  5. å så underbart det låter. Och det ger styrka,att göra saker själv.Jag skulle nog också behöva fara iväg alldeles själv.Känna att jag klarar saker på egen hand. kram kram


  6. Tips:
    http://www.paris-26-gigapixels.com/index-en.html

    🙂



Kommentera

