h1

Dessa söndagar.

mars 7, 2010

Mina fullspäckade dagar har varit bra. Jättebra. Kul har jag haft.

Men idag känns allt jobbigt och jag undrar hur jag värdesätter mitt liv egentligen. Vad är det som är viktigt? Vad håller jag på med? Söker bekräftelsekickar hit och dit. Men det rinner av lika snabbt som jag får dem och det krävs hela tiden att jag ska matas med mer för att hålla en bra och trivsam nivå på humör och lycka.

Och egentligen är jag bara innerst inne jävligt osäker. Osäker på om jag duger. Där jag säkerligen är min egen domare, där jag sätter de högsta kraven.

Idag, söndag, känns det som om jag är på väg att dippa igen. Idag, söndag, känns det som om jag skulle behöva vara en liten tjej som tryggt kunde krypa in i en famn och bara få vara just liten, där någon annan för en gång skull kunde stå för tryggheten och den tröst som jag just idag så väl skulle behöva.

Idag, söndag, känns det piss.

2 kommentarer

  1. Kolla din mail, knuten tuill adressen du har här på WordPress.


  2. Det är hårda bud på söndagar… Upp och stå – det reder sig, även om ingen vet hur.



Kommentera

