h1

När förnuftet försvann.

februari 22, 2010

Lördagen tillbringades med U. Lagade god mat, tände brasa och hade det bra helt enkelt. Däremot har min förälskelse tagit slut. Jag träffar honom gärna mer, lite sådär sporadiskt, men ett ”riktigt” förhållande kommer jag inte ha med honom. Och jag tror att det passar honom bra. Han är inte redo och jag tänker inte vänta.

Kollegan har säkerligen ett finger med i spelet för att jag så lättvindligt avfärdar U. Däremot vet jag direkt att kollegan och jag inte kommer att bli kära i varandra. Det är inte det som är grejen med honom och det är väl uttalat mellan oss båda.

Jag gillar spänningen. Där allt är hemligt med kollegan. Där U ringer när jag är hemma hos honom. När kollegan sms:ar när jag sitter i bilen med U (oj, vad stressad jag blev över det). På jobbet där bara han och jag vet, där vi kan flina åt varandra tvärs över matsalen och tänka saker som ingen annan skulle ana.

För att inte tala om alla bekräftelse jag får. Shit, den går jag igång på.

Samtidigt vet jag att jag balanserar på slak lina. Där allt det roliga kan falla platt ner. Ta slut närsomhelst. Och det kommer att kännas. Men idag vill jag bara leva, ha kul för stunden, njuta. Så jag är inte så snusförnuftig som jag brukar vara och på något vis känns det bra. Mycket bra.

6 kommentarer

  1. Bekräftelse kommer i olika former, tycker jag.
    Det finns de utan ”kärlek” som är målat med vattenfärger.
    Det är vackert att se på men så fort det regnar lite rinner det av.

    Bekräftelse i ett förhållande där kärleken finns däremot… ord som känns målade med oljefärg, DET gillar jag. De sitter kvar även om det stormar nån dag.

    🙂

    🙂


    • Fint beskrivet av bekräftelsen. Och jag håller med. Den bekräftelse jag får nu är kortsiktig och jag måste bli matad med ny hela tiden. Inte hållbart i längden. Jag fattar det, men just nu är skygglappar på.


  2. Det är konstigt med dig, för du landar alltid rätt. Som om du lägger memory så plockar du hem giv efter giv.

    Kanske är du helt enkelt smartare än jag. Vilket som är det intressant att följa.


    • Jag vet inte ifall jag förstår riktigt vad du menar i att jag alltid landar rätt. Gör jag det, eller tycker du att det saknas att jag inte alltid skriver om misstagen som händer däremellan?

      Mitt i allt det här hektiska tänker jag ibland att jag är helt fel ute, att jag lockat in mig själv i en återvändsgränd som kommer ta tid att backa ut från. Å andra sidan tycker jag också att jag är helt rätt ute, att nu jävlar får jag leva livet, tänka på mig själv, vara egocentrisk, fram tills att jag träffar mr right. En blandning av känslor i mitt singelliv.


  3. Mhm, nej jag menade nog mest att du förefalller vara en stark person, som drar bra och snabba slutsatser.



Kommentera

