h1

Trötthet som är brutal.

februari 14, 2010

Sedan i fredagseftermiddag har jag varit fruktansvärt trött. Jag somnar till Bolibompa medan barnen glatt sitter vakna och tittar. Jag går och lägger mig tidig och sover som en stock. När barnen vaknar får de återigen titta på tv fram till 8.30 då jag makar mig upp och lagar frukost till oss alla. Sen får jag några normala timmar innan tröttheten återigen slår till och jag går som i en dvala och ser fram mot nästa Bolibompatid.

Jag hoppas så att detta är sviterna från att jag var sjuk i mitten av veckan. Jag hoppas att det går över snart för att vara så här trött funkar inte i min hektiska jobbvecka som väntar.

10 kommentarer

  1. Återigen – man kan inte alltid sitta i mastkorgen. Jag känner igen det där från vissa veckor då jag bara faller i dvala så fort jag lägger mig ner.

    Men snart är det vår. Du blir piggare då. Och glöm för all del inte att äta spenat – det brukar också hjälpa 🙂


    • Usch! Spenat går bort 🙂
      Och det gäller kanske att inse att det inte alltid går att vara på topp.


  2. ska vi följa varandra på bloglovin??? 🙂


  3. You are not alone. Jag har själv komavarning big time. Du vet, sandpappers-ögonen, orkeslös, dras till soffan/filten. Jobbar som en gnu på att få hela jobbgänget samlat vid fönstrena (där konsulterna sitter idag) – så man får liiite dagsljus genom rutorna i alla fall.


    • Jag har ju tänkt ringa dig i flera dagar, men just komatröttheten har slagit till. Skönt att du känner detsamma:-)

      Hoppas du får till lite flytt på jobbet så att lite ljus faller på dig.


  4. Äter du dina vitaminer? Om inte, ställ fram dem på bordet. Basta! Mycket nyttigt i dem!! Trust me 😉


    • Har tänkt på vitaminerna flera dagar nu. Faktiskt! Men så glömmer jag dem i samband med maten. Känns lite jobbigt att ställa fram dem också eftersom jag inte vill att barnen ska hålla på med dem. Jag får tänka ut en bra lösning där helt enkelt.


      • Är det konstigt om de håller på med dem?
        Hos oss är de en naturlig del av köksbordet.
        Kanske de kan stå i kylskåpsdörren, eller i skåpet med bröd eller nåt? Eller badrumsskåpet? Fast då blir det förstås inte naturligt vid maten…


      • Jag tänkte att det inte är så bra om barnen knaprar i sig mina vitaminer och mineraler. Och mina barn stoppar ju gärna i sig saker de inte borde (tänk magnet…):-)


  5. Haha, jag förstår problematiken… Du får komma på något smart och kanske säga att ”dessa är mina, för att jag ska bli en go och glad mamma. Ni är redan så goa och glada, men jag behöver lite extra” 😉 eller nåt…



Kommentera

