h1

Min fantastiska mamma.

februari 4, 2010

Jag jobbar som bekant i Uppsala men bor i Stockholm. Det blir några mils pendling varje dag kan jag säga. Det innebär också att jag, de veckor jag har barnen, jobbar 6-timmarsdag och tar igen dessa timmar veckan efter då de är hos sin pappa. Det blir ett helvetes massa timmar.

Men så har jag mina snälla, snälla mamma till hjälp. Som trots att hon själv jobbar gärna ställer upp en morgon eller två och lämnar barnen på dagis och skola. Klockan 6 står hon innanför min dörr, redo att ta över de sovande barnen.

Utan henne hade det aldrig någonsin fungerat. Inte utan magsår i alla fall.

Jag kan lugnt säga att jag är lyckligt lottad.

4 kommentarer

  1. Visst är det underbart när man har närstående som har möjlighet att avlasta lite! Mammor, mostrar, pappor, grannar, vad de nu må vara, som gör så här är guld!!

    Nu kommer jag att låta lite bitter (och det är jag väl i viss mån), men det är himla underligt att barnens farmor och farfar, som trots många erbjudanden om att träffa barnen ett par timmar på em e dagis aldrig gjorde det om vi inte uttryckligen BAD om barnvaktshjälp, nu när vi är separerade hämtar barnen 2 dagar i veckan e skolan så att deras pappa ska kunna jobba ”ordinarie timmar” på sina barndagar…


    • Ja, man kan verkligen undra varför de prioriterar som de gör nu. Det är förvisso bra att det nu, bättre sent än aldrig, träffar sina barnbarn mer regelbundet, men jag förstår verkligen bitterheten i det hela.


  2. Ta väl hand om henne och köp lite blommor en dag 😉 Eller en flaska vin kanske 😉



Kommentera

