h1

När skillsmässoblogg blir dejtblogg.

februari 2, 2010

Jag har mina barn varannan vecka, U likaså. Däremot har jag bytesdag på fredagar och han på måndagar vilket innebär att vi bara kan träffas varannan helg. Inte så ofta kan man ju tycka, dessutom var jag i Vemdalen min förra barnfria helg.

Kontentan är att det var ett tag sedan vi träffades nu. Och vi hörs bara lite då och då i telefon. Jag tycker att det både är skönt och tråkigt att vi inte har tätare telefonkontakt.

Skönt för att jag är sjukt trött på kvällen då barnen har lagt sig, samtidigt som jag tycker det är svårt att lära känna någon över telefon. Jag vill helt enkelt se människan jag pratar med. Ha ögonkontakt, se kroppsspråket. Viktiga grejer för mig.

Sedan tycker jag att det är tråkigt eftersom jag blir osäker på vad han vill och är ute efter. Dessutom hinner mina känslor mattas av under tiden. Pirret blir inte lika pirrigt efter några dagar. Jag glömmer helt enkelt bort hur det var sist vi sågs.

Kanske analyserar jag för mycket (Tvillingmamman skulle definitivt påstå det) istället för att se tiden i an och vänta in helgens dejt. Troligtvis är det så.

12 kommentarer

  1. Ja det blir så när man har tid att fundera och känna efter…. tid som i tid när man inte kan ses.


    • Jag tror också att det är så. Känslor måste underhållas för att hållas kvar i medvetandet.


  2. Instämmer med dig, man behöver underhålla för att behålla. Typ. Behövs lite drinkar för att analysera detta mer än så. Ser fram emot tjejfest!!


    • Vi kanske ska ta några drinkar tidigare än tjejfesten för att analysera detta? För analysera behöver vi göra…


  3. Ja, alltså, det där med pirr… Jag upplever att jag själv blivit mer och mer ”bedövad” ju fler år som gått. Om jag jämför mina kärlekskänslor idag med mina kärlekskänslor när jag var 20, så inser jag att det inte ens går att jämföra. Det är komplicerat. Uppenbarligen.


    • Det låter sorgligt att det blivit så för dig, för jag tror faktiskt inte att det behöver vara så. Jag känner samma pirr nu som då. Faktiskt. Sen tycker jag att det är mer komplicerat nu eftersom det är så mycket annat som ska stämma som tex barn, tid, att man är mer kräsen, rädd och osäker. När jag var yngre var det bara att kasta sig ut i det okända.

      Jag hoppas att du återigen kommer få tillfälle att känna 20-årspirr!


      • Ja, vi får väl se. Jag kanske inte träffat rätt tjej än, även om jag trott det?


      • Svårt att veta just nu i det läge som du befinner dig i. Jag hoppas att du hittar någon så småningom som får dig att känna pirret.


  4. Analysera för mycket ska man nog akta sig för, men samtidigt är det ju bra att lyssna på sina känslor – så att man inte driver iväg i helt fel tiktning.
    Kanske?

    😉


    • ”fel tiktning”
      Fel Riktnng skulle det ju stå.
      *mummel*


    • Lyssna på känslorna är viktigt. Och framförallt att lyssna på vad JAG vill, hur JAG vill bli behandlad och bemött.


  5. […] träffade jag U. Och det har ju varit en bergochdalbana. Därefter kom kollegan som en joker i leken och gav mig den distraktion som jag så väl behövde […]



Kommentera

