h1

Mask i magen. Igen.

januari 29, 2010

Storebror har begåvats med förmågan att lätt få mask i magen. Kan bero på att han antingen biter på naglarna eller har något finger i munnen. Äggen sprids på det viset, åker ner i magen, kläcks, ut i rumpan, kli och så en hand som ska ta bort kliet. Rundgång liksom.

Han får såklart maskmedel, det där röda, starka färgämnet som tar kål på maskarna men inte äggen. Konstant klippta naglar, byte av sängkläder, kalsonger, pyjamas hör också till botemedel, men ingenting hjälper.

Och jag blir tokig snart. Vill bara ha bort skiten. Därför blir jag extra arg när Storebror idag klagar på kli i rumpan och dessutom säger att det kliat flera dagar hos pappan. Pappan däremot har inte gjort något åt saken. Inte tittat, inte sagt något till mig, inte givit maskmedel.

Va fan, när blev jag ansvarig för maskarna?

2 kommentarer

  1. Aouch… Näe, det är banne mig inte rättvist när ena parten plötsligt ska vara ansvarig för all sk-t… Mask. Usch. Det har vi haft en gång, peppar peppar, och det var inget vidare.

    Hoppas de snart kryper ngn annan stans. Och håller sig där. Och att pappan är mer uppmärksam nästa gång (ja, det ska inte bli ngn nästa på maskfronten, men det finns ju annat man måste hålla koll på)


    • Ja bort ska de, de där maskarna.

      Sen ska pappan ha en eloge också för jag fick reda på igår att han faktiskt hade tittat, men inte sett något.



Kommentera

