h1

Män från Mars va?!

januari 29, 2010

Killar är ett konstigt släkte. Jag förstår dem helt enkelt inte. Kanske ska det vara så. Vad vet jag.

U ringde igår. Som om inget hänt. Och kanske hade det inte det för honom. Han lever kanske helt i nuet, fullt upptagen med hämta och lämna karusellen. Vardagen. Kanske är det bara i min värld som bergochdalbanan finns. Där nedförsbacken kommer i faslig fart då bekräftelsen inte dyker upp.

Samtalet var i alla fall bra. Trevligt. Gav mig återigen pirr i magen.

7 kommentarer

  1. Jag tror att bergochdalbanorna är lika obehagliga på den röda planeten som på morgonstjärnan, sen vet jag inte om jag enligt reglerna får berätta det, speciellt eftersom t o m frågan om vad som är man är tabu bland män: en man ifrågasätter man inte han accepterar eller bygger om!!

    Nåväl: Själv har jag någon gång i bekräftelsebrist t o m försökt tolka meningsbyggnad och ordval…..

    Kul att han ringde.


    • Det är konstigt att vi är så olika och ändå, på något vis, så lika. Känns skönt att du från andra sidan, kan berätta hur saker och ting ligger till.


  2. De är definitivt från Mars 😉


    • Nu har jag fått kommentarer från olika håll. Av män. Som påstår att vi tänker ganska lika. Egentligen. Tänk om det bara är så att vi tror att vi är olika och det får oss att uppträda efter det.
      Spännande tanke.


      • Kanske både-och…olikheten är nog större mellan person & klass än kön, samtidigt finns olikheter vi gärna tittar på: ”män & kvinnor snackar inte känslor på samma sätt” (efter inlärning & erfarenhet). Men med samma erfarenheter av kärlek – dess uppgång & fall kanske man får samma rädsla oavsett kön? samma behov..?


  3. För min del har jag ju tolkat som en idiot de senaste månaderna, och med hull och hår svalt varenda liten antydan om bekräftelse. Och just nu skulle jag nog tolka allt utom regelrätta käftsmällar som öppen flirt 🙂


    • Hahaha! Då måste det flirtas vilt nu för tiden…;-)
      Fast jag gillar flirt, det behövs, oavsett om man lever i ett förhållande eller inte. Bekräftelsen som flirt ger…mmm. I like.



Kommentera

