h1

På dåligt humör, eller?

januari 6, 2010

Idag skulle vi alla åka skridskor något som vi sett framemot mycket. Så sjuknar Storebror om, inget kräk, men lite feber har kommit. Vi stannar hemma och jag håller på att bli tokig. Ännu en dag inne i en liten lägenhet. Jag behöver få komma ut, ut, ut. Röra på mig, få tankarna på annat. Leka med barnen.

Idag gäller det att bara gilla läget. Hålla modet uppe. Ha tålamod med mig själv och med barnen.

Kanske ska slänga ut granen, det vore ett projekt om något, med minne från förra året då barren hamnade överallt i hela lägenheten innan granfan var ute.

4 kommentarer

  1. Usch – visst är det jobbigt när man blir sittandes inne för länge! Här visar temperaturen -19 grader, så skridskoåkningen får läggas på hyllan här med.

    Av granen återstår bara stammen, resten ligger nedklippt i sopen. Men stammen ska ut idag. Och så har vattnet frusit, så där blir det ett projekt i sig att få ordning på det. Har just fått 10 liter av en granne..

    Kram


    • Vi bor ju ganska nära varandra har jag fått för mig så jag antar att termometern visar kallt här också, så vad skridskoåkningen anbelangar kanske det vara lika bra att det inte blev av.

      Klippa ner granen. Det har jag inte ens tänkt på. Det ska jag göra! Fram med sekatör, såg och sopsäckar!

      Hoppas du får ordning på vattnet. Känns viktigt att ha!


  2. Och jag bor ju ganska långt norrut. Så länge barnen är friska funkar det banne mig att gå ut när det är -19. Inte så länge, men i alla fall längre än vad det tar att klä på dem. Marginellt längre 🙂

    Annars får man bygga en bana inomhus och ha kapplöpning. Funkar även på 60 kvadrat (vår undervåning, där vi bor). Det är påfrestande för ordningssinnet men befriande för ungarna att rasa av sig.
    Duscha och rita på varann med tvålkritor är oxå bra 😀


    • Tack för all bra tips Maja! Välbehövligt.

      Jag tycker också att det är helt ok att gå ut när det är kallt. Bättre än att sitta inne och bli uttråkad. Nu är dock Storebror sjuk (fast vi trotsar det lite och åker hem till fantastiska mormor = miljöombyte för oss alla).



Kommentera

