h1

När allt är nytt.

januari 3, 2010

Jag både älskar och hatar denna tid i början på något nytt. När det fortfarande kan gå hursomhelst. När osäkerheten varvas med total uppslukelse. Mina känslor har jag koll på, men hans. Hans.

Mitt kontrollbehov ligger och pockar på uppmärksamhet hela tiden. Jag puttar bort, vill inte vara den som kontrollerar längre, vill bara känna, men det är svårt att lära nytt. Samtidigt har jag ett stort övertag denna gång i tävlingen mot kontrollen, för idag vet jag vad jag tävlar mot.

Och mitt i all denna förälskelse kommer barnen hem. Jag både vill och inte vill. Kanske är det bra att landa i allt det nya med att bara vara mamma för några dagar. Det är det nog.

4 kommentarer

  1. Åh vad jag förstår dig! Sitter lite själv i samma sits nu, och det är jättejobbigt!!!

    Fast jag vet inte ens riktigt själv var jag står… Vill inte vara för ”på” heller, men just nu skulle jag gärna få ett mess eller en pling på msn från hnm.

    Kram


    • Visst är det skitjobbigt. Detta vaktande av telefonen för att man kanske får ett sms. Lite sjukligt känns det som hos mig.

      Jag tror killar har en helt annan syn en vi tjejer, att de är mycket mer avslappnade och tar dagen som den kommer. Jag tror inte de har en aning om vad de faktiskt gör med oss.

      Kram


  2. Vi kanske bara har bättre pokerfejs, annars är vi nog lika stirriga inombords…. och slänger oss lika snabbt och nervöst på mobilen…i fall….

    ….så länge ingen polare ser det…. man måste ju ha läget under kontroll…. (Det är jobbigt att vara man ibland)


    • Är det så för er män också!? Jag blir chockad…:-)
      Kontrollen slipper vi tjejer i alla fall eftersom vi pratar hela tiden med någon kompis och analyserar allt och inget i tid och otid.

      Hör av dig nästa gång du är i Stockholm/Uppsala-trakten – skulle vara kul att se dig igen.



Kommentera

