h1

All in.

december 31, 2009

Jag har träffat han igen. Och han är bra på alla sätt och vis. Jag kan vara mig själv, utan problem.

Men så händer det något i mig nu på förmiddagen, precis innan jag ska gå. Det blir jobbigt att prata, känns konstigt och jag får oro i kroppen. I bilen på väg hem tänker jag: ”Jaha, är det inte mer än så här? Ville jag bara åt nyhetens behag?”

Jag ringer till Tvillingmamman, hon som är så klok och mycket rättfram. I henne finns ingen plats för knussel. ”Fan Linda, du är bara rädd. Du stänger av och börjar tänka. Med huvudet. Sluta med det. Känn istället! ”

Så gör jag som hon säger, slutar tänka, ge mig hän. Slänger livbojen och backuplösningar.

Och vet ni, årets sista dag avlutas med att jag är förälskad.

8 kommentarer

  1. Jag visste det!!
    Hon är klok hon tvilingmamman. KLart att rädslorna kommer. Och det är ju så det är. När vi trotsar dem så händer något stort. Eller hur?
    Puss och Gott Nytt År du förälskade själ 🙂


    • 🙂

      Jag det är verkligen belöning som erhålls när barriärer bryts. Du har fått mig att tänka på det viset och fått mig att inse hur det ska gå till. Tack!

      Gott Nytt År till dig och din familj också!


      • Tack själv för allt stöd!!


  2. Tvillingmamman är klok 🙂 Är så glad för din skull! Härliga tider! Vilket sätt att inleda nya året på… Kram!


  3. Grattis!
    & oavsett vad som händer är allt värt nåt – även det som inte händer i det jättelånga loppet! Om det nu går att fatta nåt av det. Menar bara att ibland ska man vara glad åt saker bara för hur de är, precis nu.

    & Gott nytt år!


    • Precis så försöker jag att tänka. Inte se hundra år framåt, utan bara vara här och nu. Och nu är jag lycklig!


  4. […] och mina små « All in. Mitt 2009. januari 2, 2010 […]



Kommentera

