h1

Då var det dags.

december 29, 2009

Jag är verkligen nervös. Inte alls lustfyllt. Och jag tänker alldeles för mycket istället för att bara vara här och nu och gå på trevlig dejt.

Jag vill gärna ha kontroll och kontroll är det minsta som infinner sig på dejt två. Speciellt när en lunch är inplanerad som innehåller en öppenhet om att vi ska fortsätta umgås under eftermiddagen. Om vi gillar varandra, vill säga. I mitt huvud far tankar som:

Tänkt om jag tycker han är knäpp under lunchen. Vad säger jag då för att inte träffas mer? Skyller jag på tvättstugan?

Tänk om han tycker att jag är knäpp. Vad skyller han på?

Eller så gillar vi varandra och vill göra något. Vad gör vi då? Svinkallt ute ju, så långpromenad blir det inte. Vad gör vuxna människor på dejt? Går på bio och håller handen? Vad händer sen?

Larviga tankar tycker jag själv, men ändå finns de där. Jobbigt. Gör det svårt att slappna av, att vara mig själv.

6 kommentarer

  1. Ja du, förstår att det är många tankar som snurrar! Det kommer att gå jättebra! Med allra största säkerhet är han hur trevlig som helst, ni har massor att prata om och eftermiddagen kommer flyta på som i ett nafs.

    Utifall att det onämnbara infinner sig så är nog det allra enklaste att bara säga som det är. Rätt upp och ned. Utan krusiduller. Ni är ju båda vuxna och har seriösa relationer bakom er. Ni vill säkert båda gå vidare bara om det känns bra. Inte så där att ”tja, i väntan på ngt bättre”, som man kanske gjorde i sin ungdom.

    Men nu ska ju det onämnbara inte infinna sig :), så jag tror inte du behöver oroas.

    Ha en spännande dejt, och som sagt, vi väntar med spänning på att höra fortsättningen!!!!

    Kram


    • Behövde inte dra några tvättstugehistorier. Fanns ingen anledning. Ingen alls. Han är trevlig, lättpratad, lätt till skratt, omtänksam. Jag vill helt klart träffa honom igen.


  2. Jag brukar läsa din blogg. Den är bra! Känner igen mig själv… 😉
    Vad gör man på dejter.. ja, fantiserar lite och har roligt. Man behöver ju faktiskt inte gifta sig bara för att man är romantiska för en stund. Så brukar jag tänka… fast jag är ingen expert;)

    Hur gick det?

    Kram från Malmö


    • Det gick bra!

      Jag försöker verkligen tänka att man inte behöver gifta sig för att jag dejtar en kille, men jag ska i ärlighetens namn säga att jag är den där typiska(?) tjejen som tänker sjuhundra steg längre än jag borde. Försöker skärpa mig och bara njuta här och nu. Men oj, vad det är svårt.


  3. Ah, spännande! Återkom gärna med rapport!


    • Spännande var det, och det är fortfarande spännande. Jag ser fram emot att träffa honom igen.



Kommentera

