h1

Ny förvaringsplats.

december 25, 2009

Storebror gjorde en julklapp till mig i skolan. I all hemlighet. På julaftonsmorgon ringde han till pappan och påminde om att pappan inte fick glömma att ta med sig julklappen. Paketet delades ut till mig först av alla. Mycket viktigt var det att jag skulle ha den direkt. Samtidigt som jag öppnar och ser den underbara asken som han pysslat med så säger han:

Mamma, i den här asken ska du ha din ring. Den ringen du hade tillsammans med pappa.

Julklapp från Storebror

18 kommentarer

  1. Vilken Storebror du har!!!! Vilken omtanke!

    Själv har jag faktiskt, hur konstigt det än låter, flyttat ringen till höger hand. Ringen ser inte alls ut som en vigselring, och för den oinvigde så är det som vilken ring som helst. Även om jag är ”över” hnm, så betyder ringen mycket mer än bara äktenskapet. Och så länge ingen ”annan” har synpunkter på att jag bär den, så får den sitta där.


    • Mycket omtanke från Storebror!
      Jag tycker att det låter fint att ha ringen på högerhanden.


  2. Men lilla söta gubben! Så mycket tankar som ryms i de små människorna. Fina honom! Änglasonen.


    • Ja, fin är han. Jag blev fruktansvärt rörd av gåvan och insikten av hur viktigt det är för honom att jag bevarar fina minnen och saker av pappan på en bra sätt.
      Idag har vi varit hemifrån, men det första vi gör i morgon är att placera ringen i asken.


  3. Fina fina killen!!
    En sån gåva att få ha de små i våra liv. Det är så mycket de kan lära oss vuxna om vad som är viktigt i livet.


    • Du har verkligen rätt att de små kan lära oss mycket av livet. Jag har inte förstått till fullo hur viktigt detta är för honom. Han visar det på ett fint sätt.


  4. Men, Oj! Vilken fin gest! Att det ni hade inte får komma bort, och att han vill hjälpa er vårda det..
    som ”brutna…” sa: Det finns så mycket de kan lära oss.


    • Bara för att pappan och jag är skilda så behöver inte allt det gamla, bra sakerna raderas. Storebror påminner mig verkligen om det.


  5. mitt i hjärtat känns det när jag läser det din son gjort till dig..barn är underbara..och tänk så mycket tankar det finns i dessa små liv..goa han. kram till dig oc barnen


    • Mitt i mitt eget hjärta kändes det också. Inte just där och då, men ju mer jag tänker på presenten desto mer sitter det rakt in i hjärtat.


  6. Käraste söta lilla unge! Jag blr så rörd när jag läser detta.


  7. […] Ny förvaringsplats av Jag och mina små. Denna lilla text har sådan sprängkraft. Ibland tror jag vi vuxna helt missbedömer nivån som barn uppfattar vad som pågår i deras liv. En liten änglapojke som tänkt om sina föräldrars separation. Jag vill bara gråta. Barnen är det bästa vi har och ändå måste vi skilja oss. […]


  8. Otroligt sagolikt fint!


    • Presenten är som en inblick rakt in i hans hjärta. Fantastiskt.


  9. […] ger mig en julklapp jag aldrig kommer att glömma. Presenten är som en titt rakt in i hans […]


  10. Åh, shit. Jag började nästan gråta. På allvar. Jag planerar att smälta ner ringen och göra om den till ett smycke till min dotter så fort skilsmässan är ett beseglat faktum, men nu är jag inte helt säker längre…


    • Ta ett par djupa andetag. Spara grejerna och bestäm dig senare hur du vill göra med alla sakerna. När allt lugnat ner sig lite. Bättre att ta beslut då.



Kommentera

