h1

När gamla hundar lär sig sitta.

december 13, 2009

Lättnad. Stor lättnad. Samtalet med pappan har gått bra.

Att det gick så bra som det gjorde berodde mycket på den hjälp som jag fick av min kloka vän strax innan samtalet. Där hon hjälpte mig med hur jag skulle ta upp frågorna med pappan. Istället som för att attackera och kritisera honom för att han gör tokigheter med barnen, så vände jag på det hela istället, sa att alla kan glömma, göra fel, jag också. Och så undrade jag ifall vi på något sätt tillsammans kan komma ihåg de saker som är nödvändiga för baren.

Oj, vilken respons det blev. Över förväntan. Över, över, över förväntan.

Idag har jag lärt mig ett nytt sätt. Ett bra sätt. Nästa gång gör jag likadant.

8 kommentarer

  1. Vad skönt! En öppning!


  2. hurra! vad underbart!


  3. Bifaller Kapybaran i hurraropen!
    Vad glad jag är att det blev bra. Tänk att det ska vara lättare att vara klok när det gäller andras bekymmer 😉
    Många kramar


  4. Skönt att det gick bra. Det där upplägget ska jag själv komma ihåg. Lär komma till användning!


    • Ja, det gick verkligen bra. Mycket bättre än förväntat. Så skönt



Kommentera

