h1

En dag som borde vara glad.

december 11, 2009

Överlämningsdag. En dag som jag längtat efter denna vecka. Ovanligt mycket. Men den kantas av stor ledsenhet, sedan innan, men också för en konflikt som ligger och gror mellan pappan och mig. Grejer som gäller barnen som jag måste ta upp med pappan. Grejer som inte är ok.

Jag har inte alltid varit så tolerant mot pappan. Huggit direkt på stora saker men även på små obetydliga saker. Den senare tiden har jag dock släppt mer och mer, låtit saker bero. Jag har också visat pappan att även jag är osäker då det gäller barnen, visat min sårbarhet, vilket varit otänkbart för mig för ett halvår sedan.

Den förändrade attityden har bidragit till att saker hänt med pappans och min relation. Det har blivit grymt mycket bättre. Helt plötsligt kan vi prata med varandra som normala människor och det märker barnen. Det har gjort att Storebror har börjat prata istället för att hålla inne. Jobbiga saker vågar han prata om där skilsmässan varit ett stående samtalsämne och även Lillasyster sätter ord på sina känslor mer och mer.

Men så händer det saker runt och med barnen som jag inte accepterar. Inte kan låta passera. Jag måste prata med pappan om detta och jag vet fan inte hur jag ska göra det utan att förstöra det bra som vi byggt upp nu de senaste månaderna.

Det gör mig så sjukt jävla ledsen.

6 kommentarer

  1. Ring när du är redo. Kanske vi kan reda ut lite tillsammans. Du är sjukt bra!!!


  2. Tack vännen! Jag ringer dig innan jag pratar med pappan, vilket jag kommer göra någon gång i helgen.


  3. Jag tror ni kan hitta tillbaka till ”vapenvila” och även om ett gräl med oss män kan förfalla till ”sten, sax eller påse” mellan ilska, ord eller tystnad, så ska ju inte du hålla inne med kritiken. Nu kan du ju dessutom alltid peka på att du uppskattar den förbättrade relationen, men att du ändå måste ta upp det. Jag ”avundas” samtidigt hur långt du (ni) kommit. Lycka till med ”uppdraget”.


  4. Oj så jobbigt! Vi har en bra relation i princip vad gäller allt utom just hur vi ska lösa våren med E. Det dagis vi räknar med att få från aug kan inte ta emot oss redan nu e nyår, och det finns ju en anledning till att andra förskolor har några platser lediga såhär mitt i, trots att det står bort åt 60 barn i kö utan plats…

    Hoppas ni kan rida ut stormen i det aktuella problemet, och att det ni byggt upp inte rasar!

    Kram


  5. Jag letar dikter åt en grej på jobbet och hittade då
    en dikt om att inte välja den lättaste vägen, även om det kan kännas lockande. Visst kan den förstås som att lämna en romans, men även att våga gå sin egen väg överhuvud, och du är rätt bra på att våga ta upp problem du ser på din väg.

    LÅT EJ DIN STOLTHET FALLA …

    Låt ej din stolthet falla,
    skrid ej du nakna
    i hans armar ömt,
    gå hellre bort i tårar
    dem världen aldrig skådat
    och aldrig dömt.

    Det vore lätt och enkelt för rena barnahjärtan
    att följa lyckans spår,
    men våra själar kunna endast rysa.
    För den som skådat smutsen i fröjdens korta vår
    det intet återstår
    än het förfrysa.

    (Edith Södergran)


  6. hoppas att det går bra med samtalet med pappan. men jag vet att det ibland tas emot som kritk när man tar upp nåt som man tycker är fel angående barnen. Svårt att göra det på ett enkelt sätt. Kram



Kommentera

