h1

Uppdatering

november 27, 2009

Killar och tjejer är ju helt klart olika. Efter 8 för mig innebär att man ringer någon gång mellan 8 och tjugo över. Tiden gick och telefonen var knäpptyst. Så tyst att jag kollade att ljudsignalen var på. Halv nio började jag tänka; nä, han gillade nog inte min röst, min upptagna stil vid baket, eller något annat. Och så började jag slappna av, för jag var verkligen spänd för att jag viste att han skulle höra av sig. Jag slappnade av så pass mycket att Storebror som inte kunde somna fick komma upp, sitta i soffan och kolla Idol.

Strax före nio ringer han. Helt klart efter åtta. Killtid liksom. Och så är han jättetrevlig. Undrar om det är en bättre tid nu än igår. Jag berättar att Storebror är vaken och han undrar ifall han ska återkomma, men jag säger att det är ok, men att vi inte kan prata så länge.

Vi pratade stort och smått ett tag, men stora kontentan är i alla fall att vi bokade en dejt. För att ta en drink tillsammans och tycker vi att det är trevligt så käkar vi middag också. Fast man får ju ha ett tålamod som heter duga som varannanveckasförälder där bara hälften av tiden är möjlig. Och har man dessutom som jag ett 60-års kalas inbokat i Skåne nästa barnfria helg så fick vi glatt vänta till den 19 december.

Men vad fan, jag har bra vibbar om detta.

6 kommentarer

  1. Förstår din frustration över att det dröjer ända till 19 dec innan ni kan ses, men du får se det positivt – ni får ses!!!!!

    Kanske några tfn-samtal tills dess. En stund över msn?


    • Jag tror absolut att vi kommer att höras av innan. Fast i ärlighetens namn är jag inte så mycket för telefonkontakt innan jag faktiskt har träffat personen på andra sidan i fråga.
      De gånger som jag pratat mycket och sms:at har jag alltid byggt upp stora förväntningar för att allt varit så bra på pappret, sen har allt dött då jag väl träffat mannen ifråga för att det funnits noll personkemi.


  2. I alla fall ”inbokad och klar”


  3. Score…! Grymt trevligt! Ungefär samma tidsperspektiv som för min dejt 😉


    • Vadå? Dejt! Jag ringer dig imorgon. DETTA måste jag få höra mer om!



Kommentera

