h1

Börjat kissa i sängen

november 5, 2009

Storebror har börjat kissa i sängen. Det händer 1-2 gånger i veckan sedan fem, sex veckor tillbaka.

Kanske är det något som bara hör ihop med att hela hans kropp växer, att han snubblar sig fram, äter som en häst och är allmänt 6-årsaktig till humöret. Detta tillsammans med att han, som alltid, sover djupt gör kanske att han kissar i sängen. Jag hoppas det. Och någonstans långt nere i magen känner jag också att det är troligast att det är just på detta vis.

Men samtidigt kan jag inte släppa pappans ledsna i hallen och att Storebrors kissande i sängen hör ihop med en oro för pappan. 

Och jag vet inte heller hur jag ska gå vidare. Typ söka hjälp. Men var? Eller ska jag bara fortsätta att byta lakan på natten?

Alltsammans gör mig orolig.

7 kommentarer

  1. Min 8 åring har haft några nätter när han kissat i sängen. Han har förmodligen blivit kall när han varit ute i höst/vintervädret.

    Jag har löst det hela med att när jag går och lägger mig så tar jag upp honom och ser till att han kissar. Sedan sover han resten av natten utan att kissa.

    Lycka till.


  2. Lotta har nog en bra idé vi gjorde lite så med vår A. ett tag, men bädda din säng också med skydd. Att somna med någon som är trygg, sen gå upp och kissa och sova vidare i egen säng kan nog vara gott. Det är nog ingen fara, även om han skulle vara orolig.


  3. Vi pratade ju om detta i veckan & jag delade med mig om egna erfarenheter när jag var liten… När jag läser Lottas kommentar kommer jag ihåg att mamma tog upp oss och kissade på natten. Många gånger var jag inte ens vaken och fortfarande kvar i drömmarnas värld.
    Fortsätter din oro så tycker jag att du ska söka information och på vilket sätt du kan hjälpa honom.
    Kram


    • Jag tog upp Storebror och kissade honom och det fungerade bra. Jag har också kontaktat skolsköterskan (men tyvärr bara telefonsvarare) för att fråga om det är vanligt och vad vi bör göra. Känns skönt att jag har aggerat och inte bara tittar på och väntar. Pappan kommer på sitt håll berätta för barnen att han är nedstämd, så att de vet och inte bara behöver känna vibbarna från honom.


      • Åh va bra Linda. Jag är stolt över dig. Bra att du och pappan kommit fram till det. Hoppas det går bra. Kram


  4. […] föra med sig november 13, 2009 Den här veckan utan barnen har gått i orons tecken. För Storebror. För pappan. Oron har tärt och tagit kraft och glädjen har inte funnits där speciellt mycket. […]


  5. […] mår skit. Storebror börjar kissa i sängen. Nu gäller det att börja snacka med varandra. Pappan och jag. Och det gör vi. Vi är på rätt […]



Kommentera

