h1

Karriär med småbarn – går det?

oktober 5, 2009

Det ÄR mycket just nu. Jag är överhoppad av jobb såsom jag aldrig varit. Någonsin. Jag balanserar på gränsen till vad jag klarar av. Jag vet att det är så.

Men samtidigt, har jag sjukt roligt. Jag njuter av varje hektisk sekund som jag befinner mig på jobbet. Jag njuter av allt ansvar jag har fått. Jag njuter av att vara i centrum, att andra lyssnar på mig. Jag njuter av att jag får bestämma. Jag njuter av att jag gör ett bra jobb. Det är på jobbet jag är som lyckligast just nu. Där känner jag att jag lever. Intensivt.

Storebror och Lillasyster får i viss mån betala för att jag jobbar så mycket. Tålamodet tryter. Tröttheten tar över. Men jobbperioden är dock begränsad. Projektet är slut i början av november. En månad kvar.

Och vet ni. På lördag sticker jag och barnen till Turkiet tillsammans med en hel hög av släktingar. En vecka med sol och bad, charteruppträdande och all inclusive.

Där ska jag andas.

 

3 kommentarer

  1. Du är värd Turkiet och mer där till. Ha det mer än underbart!!!


  2. Få saker slår den kicken. När jobbet går kanon och man får all den där bekräftelsen. Åk till Turkiet och njut – det är du värd!


  3. […] Jobbtempot är fruktansvärt högt. Men jag njuter av varje sekund. På jobbet lever jag. […]



Kommentera

