h1

När bägaren rann över

augusti 31, 2009

Jag har legat lågt länge då det gäller pappan och alla hans konstigheter som han hittar på. Där mantrat har spelat stor roll. Men bägaren har ändå sakta men säkert fyllts på och idag rann det över.

Idag ringde jag till pappan för att höra hur det gått för Storebror i skolan. Informationen om min oro hade han fått i det obligatoriska mailet i fredags som vi alltid skickar till varandra vid överlämning av barnen. Där står det hur barnen mår, vilka mediciner för astman de i dagsläget har. Jag visste att pappan var bortrest på fredagen och därför troligtvis inte skulle läsa sina jobbmail och skickade därför även hem till honom, på den hemadress som han angivit som alternativ.

Hur som helst, idag så ringde jag pappan för alltså höra om hur Storebror hade det. Pappan hade såklart inte läst mitt överlämningsmail. Inte kontaktat mig för att få informationen på annan väg heller. Han hade alltså ingen aning om min oro. Han hade heller ingen aning om vilken dos medicin som barnen hade. Han hade gissat helt enkelt.

Och för mig rann bägaren över. Nu blir inte bara jag påverkad längre. NU blir barnen det också.

Och pappan och jag kan inte lösa detta själva. Vi kan inte längre kommunicera på ett ok sätt, enligt min mening. Nu behöver vi hjälp.

Idag bokar jag tid på familjerätten för att få till samarbetssamtal hos utomstående part som är jävligt bra på dessa frågor.

9 kommentarer

  1. Förstår att du bokar en tid. Bra! Ni verkar inte kunna nå varandra och för din del behöver du nog få det ur dig. Klart att det skrämmer, Pappan vet ju inte helt vad och hur du tänker.

    Kom att tänka på ett inlägg som finns på GNLD´s blogg när du skrev om astmamediciner. Vill dela med mig av det till dig.
    http://gnldsweden.wordpress.com/2009/04/13/var-son-slapp-astmamediciner/


    • Trots att steget är stort, så känns det ändå bra. Jag ville inte hit, men det blev bara för mycket. Jag hoppas att en utomstående kan hjälpa oss att komma runt alla problemen och lära oss kommunicera på vettigt vis.


  2. Skulle ju avsluta också med att skriva ->

    KRAAAM! Lotten


    • Tack! Och tack för att jag kunde prata med dig i dag när jag som mest behövde det. Kram till dig med.


  3. Hupp!! Dramatiskt värre!! Jag håller verkligen tummarna för att det löser sig för er! och ger dig en snäll spark i baken! /L


    • Drama är det. Inte alls min stil, men jag ser ingen annan väg just nu. Ledsamt och tråkigt, men samtidigt skönt. Jag GÖR någonting. Jag glider inte längre med. Jag sätter stopp. Inte för mig, men för barnen.


  4. Du tänker på barnen, det gillar jag. Men var rädd om dig själv också om det blir otrevligt. Här: En cyberkram!!


  5. […] Konflikt med pappan. Big Time. Samarbetssamtal hos familjerätten inleds. […]



Kommentera

