h1

Kärleksspelet

augusti 19, 2009

Så hur har det då gått med dejtandet? För lite har jag ju ändå dejtat under sommaren så här kommer en liten uppdatering.

Revisorn, han blev jag faktiskt intresserad av, på riktigt. Extra spännade var det eftersom han är en vän till mina vänner, finns i kretsen så att säga, och ingen i vår omgivning viste att vi börjat maila och planerade att ses. Hemligt och lite förbjudet kändes det som. Så träffades vi några gånger och jag kunde absolut tänka mig att se honom mer, men intresset från hans sida svalnade av någon anledning. Trist, för han har mycket av de sidor som jag söker hos en man jag kan tänka mig att ha ett förhållande med.

Det var då detta kom, jävlar anamma och helt oväntat började jag också ut och springa för att bli av med besvikelsen. Och så blev jag ytterst aktiv på dejtingsidan Shake my world och har sen dess mailat med några killar som är intressanta och även träffat en av dem, Mäklaren.

Mäklaren, ja hur är han? Jag har bara träffat honom en gång och som alltid då jag dejtat från någon dejtingsida så är jag alltid nervös för jag kan ju aldrig veta vad som komma skall. Men han överraskade. Ytterst lättpratad och vi skrattade mycket. Initiativrik var han också, vilket jag gillar skarpt och helt klart faller för. Sen kan jag i och för sig känna att han inte är mr right i mitt liv, men ändå skulle jag vilja träffa honom mer. Kanske för att få mitt stora bekräftelsebehov tillgodosett, kanske för att få närheten, kanske bara för att ha lite roligt.

Men så händer det något. Jag har inga problem men att få killar intresserade och det känns som om de har trevligt i mitt sällskap också, men därefter dör det bara ut. Det blir ingen fortsättning. Och jag vet inte hur jag ska bete mig i dessa situationer, hur på jag ska vara, hur på jag inte ska vara.

Det är en svår balansgång. Det är ett svårt spel.

 

2 kommentarer

  1. Är det grabbarna som slocknar och dör ut???? eller ditt intresse… Svårt i båda fall…Kanske helt enkelt fel ragg än så länge…Jag får väl tala min G.d igen… 😉


    • I de senaste fallen har killarna tappat sugen. Det är som när jag får intresse så tappas det för killarna. Och du har helt rätt, då är det ju inte rätt kille, men du skulle ju kunna snacka med din kompis igen och säga att jag skulle må bra av att få lite bekräftelse även om det inte är mr right 😉

      Hur går det för dig? Och hur mår du?



Kommentera

