h1

Livet går vidare

juli 29, 2009

De två dagarna har gått och nu känns det bättre. Lite av ”mister du en, finns det tusen åter”, finns just nu i min kropp och det är ett steg i rätt riktning. Det som också är positivt är att jag två dagar i rad har kommit ut på hetsig promenad där jag båda gångerna har avslutat med att jogga sista biten. Och jag som inte springer. Hm, konstigt.

Samtidigt som det nu har vänt vad det gäller mina känslor för flirten, så känner jag mig fortfarande mycket ensam. Och då inte bara ensam för att jag inte har en kille, utan verkligen tokensam. För på jobbet finns INGEN (jo en kille är där, men oj vad han är svårpratad), barnen är hos pappan, mamma är på landet, syrran är på semester och alla vänner har flytt stan. Inte ens på dejtingsidan där man har aktiviteter, hittas det på något kul dessa dagar.

Allt mer inser jag att mänsklig kontakt för mig är ett måste för att jag ska må bra. Det är så jag funkar. Jag måste inte lära mig att vara ensam, för jag kommer aldrig att uppskatta det. Och det är så befriande att ha kommit på det eftersom jag under många långa år undrat varför jag inte gillar att vara ensam.

Jag är helt enkelt Linda, 37 år, och beroende av människor för att må bra. Varje dag.

3 kommentarer

  1. Helt enkelt som Ronan Keating sjunger. ”life is a rollercoster, don’t try to fight it”.. Tror att vi i grund o botten formas till de individer vi är pga alla ner- och uppförsbackar. Men jobbigt är det, helt klart! Men jag tror också att det är nödvändigt, för att reda ut livet och förstå emellanåt vad det går ut på.

    Stor kram!


  2. Ska bli väldigt trevligt att spendera ett par dagar ihop. Can’t wait!


    • Jag ser också fram emot det. Mycket!



Kommentera

