h1

Avslut innan det börjat?

juli 26, 2009

Vi träffades igen. På festen där det hela var lite hemligt, vilket gav en extra spänning till det hela. Men är det just att det är hemligt som gör det spännande? Inte för mig, men kanske för honom?

Förra gången vi sågs var allt tipptopp, men denna gång fanns en avvaktan med i bilden. Jag kände den tydligt, både från honom och från mig själv. Och jag vet inte vad det betyder. Är det sista gången vi sågs? Eller blir det något mer? Ingen aning.

Och det känns jobbigt. För precis såhär är det att dejta, man måste ge för att få. Jag fattar ju det, men att ge av mig själv är också tufft. Och det blir jobbigare och jobbigare varje gång jag dejtar och inte hittar rätt, det gör att jag blir fegare och fegare för varje gång. Mer på min vakt och mer försiktig med att öppna upp och visa vem jag är.

Jag har också fattat under dessa dagar hur mycket jag saknat närhet under lång tid. Närhet från en vuxen människa. Närheten när man vaknar bredvid en annan. Närheten av att bara bli struken över hela ryggen eller kunna krypa in i en stor famn.

Fan att det ska vara så jävla svårt och komplicerat.

One comment

  1. […] var fler som var där. Revisorn från förra sommaren var en av de andra. Och det är något med honom. Han påverkar mig. Varje gång vi ses. Jag får […]



Kommentera

