h1

Jag är inte som alla andra

juli 19, 2009

7 dagar med barnen. Fantastiska dagar i fantastiska sommarsverige. Nu byts det ut mot arbete och saknad av barnen. Nu byts det ut mot ensamhet.

Andra, normala människor, hade säkerligen uppskattat några dagar i ensamhet där effektiviteten på jobbet kan gro och den där bra boken som legat och väntat på lediga kvällar äntligen kan börja läsas. Men jag är inte som alla andra. Jag gillar att ha folk omkring mig, på jobbet och hemma. Båda är lika vikiga för mig. Nu denna vecka är jag själv på jobbet. Nu denna vecka är jag själv hemma.

Och det skrämmer mig. 

One comment

  1. Din ensamhet blir kanske inte mindre stor för dig, men det finns nog många därute med samma känslor och tankar som du har just nu.

    Och du behöver inte vara ensam. Vi kan väl ses? Vi är hemma till fredag mest sannolikt. Vore mysigt att få ta hand om dig en kväll!
    Kramar



Kommentera

