h1

När ska jag fatta att jag är bra?

juli 2, 2009

Idag fick jag ett mail från chefen med texten: ”Kan du komma in till mig för ett kort möte nu under förmiddagen?” Ingenting annat. Jag får alltid en klump i magen av den här typen av mail, rannsakar mig själv vad jag borde gjort och inte gjort. Jag vet att jag gör ett bra jobb och att jag är omtyckt, men ändå så tror jag alltid det värsta. Knäppt, för jag kan inte påminna mig att hon någonsin sagt dåliga saker till mig efter ett sådant mail.

I alla fall så traskar jag in på hennes kontor med tanken att det är lika bra att få det gjort. Och vet ni vad?! Jag har fått en utnämning om att jag är en bra projektledare! Med en mycket fin nominering som gjorde att jag nästan började gråta.

Och så ingick en penningsumma också. Liten, men ändå. 

10 kommentarer

  1. You go girl!


  2. Grattis 😉


  3. Hej! Jag råkade hamna här hos dig och fastnade… Så nu har jag läst hela den här bloggen och delar av din gamla. Du känns så ”äkta” och ärlig och det tycker jag är så jäkla skönt. Jag kommer absolut fortsätta läsa din blogg och därför ville jag säga ”hej”. 🙂

    Och såklart – grattis till utmärkelsen!


    • Hej Marita!
      Vad kul att du säger hej, för jag har undrat vem det är som har läst många av inläggen både här och på den gammla bloggen. Och tack för att du tycker om det som du läser – jag blir glad!

      Du är mer än välkommen.


  4. Du är bäst vännen.

    Och som jag känner igen mig. Alltid trott det värsta, utan någon anledning. Tur att det kan släppa genom att jobba lite på det.
    Kämpa på så kommer du dit också.

    Jag hejjar på dig!! Det känns väl toppen att gå på semester med en sån utmärkelse?!!
    KRamar


    • Visst är det konstigt att förvänta sig det värsta när det inte behöver vara så. Jag tycker ju bara att jag gör jobbet som förväntas av mig att göra och blir uppriktigt förvånad när folk tycker att jag gör det bra också… Konstigt det där, kankse typiskt kvinnligt att tro att jag måste prestera så sjukt mycket över det normala för att jag själv ska tycka att det är något att hurra för.

      Ja, det är något att jobba på helt klart.
      Kramar


  5. You’re good! Didn’t we tell ya?? /L


  6. MEN vad kul! Såklart du får den; pedagogisk, framåt och freaking fantastic!



Kommentera

