h1

Den lätta vägen

maj 18, 2009

Jag skulle kunna berätta att pappan varit här och vi har haft ett bra samtal om Storebrors ovilja att just nu gå till dagis, men fan vad det tar emot att berätta bra saker som ändå händer i pappans och min relation lite då och då.

Jag borde bli glad över att en del saker fungerar ok. Och jag är det. Men ändå, tröttheten och tomheten finns där nu efteråt. Kanske är det för att det nya livet är så definitivt, att han har sitt liv med barnen där jag inte längre ingår och där jag har mitt. Det tar mycket kraft och energi att hitta vägen in i det nya.

Det är lättare att vara arg. Det är lättare att vara besviken. Det är lättare att vara bitter.

Det går inte att bli sårad då. 

10 kommentarer

  1. Fy fan, vad det där suger…
    Jag förstår att det är jobbigt.


    • Känslan är faktiskt tung. När jag inte kan glädja mig åt framsteg.


  2. ”Det är lättare att vara arg. Det är lättare att vara besviken. Det är lättare att vara bitter. Det går inte att bli sårad då.”

    Man känner igen det, och det suger rejält…men tusan vad du är duktig att ibland hitta bra och formuleringar på pricken! nästan som små aforismer:

    Så snyggt! Så sant – så avslöjande!


    • Att ta bort de ”ilskna” känslorna är som att skala av sig ett skyddslager hud och sen gå ut i brännande solen. Kan gå, men det kan brista också. Och jag har testat redan. Flera gånger. Bränt mig massor.


      • Hemsk bild att skala av sig huden!! och visst, känslan är bekant! men din formulering där uppe kändes lite som en ”aha-upplevelse”, eftersom jag inte för egen del gjort den kopplingen, så än en gång Tack!


  3. ja, instämmer, skitjobbigt. fy f-n.

    tur att det inte är lika definitivt att din sits kvarstår, en bit in i det nya kommer det dyka upp saker som distraherar hjärtat.

    lite redigerad livsvisdom;
    ”Dance like it hurts, love like you need money, work only when someone’s watching.”


    • Jag hoppas och tror att jag kommer att hitta det nya livet som distraherar. Fast jag vet också att jag ligger på bitterhetens gräns och jag är så rädd att trilla dit och sen sitta här ensam som en gammal surkärring.

      Visdomen: 2 av dem infriar jag med lätthet; dansar som en tok. Och nu sitter jag hemma och ”jobbar” fast egentligen besöker jag bloggen och FB mer frekvent än vad jag skriver rapporter 🙂 Kärleken får jag jobba på helt enkelt.


      • Den kommer när du är redo vännen. Gör det du behöver göra så finns den där en dag.


  4. Hej!

    Har kikat in o läst här men inte kommenterat något ännu. har inte varit på rätt köl själv riktigt så jag har inte haft något vettigt att säga, så då har jag låtit bli helt enkelt. Det är lättare att vara arg, helt klart.

    STOR kram!


  5. […] Sakta, sakta händer det saker i min och pappans relation. Bra saker. […]



Kommentera

