h1

Middag hemma hos oss

maj 16, 2009

17.05. Jag med glättig stämma: Maten är klar. Kom och ät.

17.05. Lillasyster kommer direkt. Jag vill inte ha potatis. Jag vill ha pasta.

17.06. Storebror dröjer.

17.07. Kom nu maten är klar, upprepar jag till Storebror

17.09. Jag går in på hans rum, den glättiga stämman har blivit lite hårdare. Maten är klar!

Maten portioneras upp på tallrikarna. Köttbullar, sås och potatis. Storebror är hungrig och äter som en häst. Lillasyster petar mer, men trots protesten om potatis så gillar hon det ändå.

17.13. Mamma jag måste bajsa, säger lillasyster. Måste man så måste man.

17.13.5. MAMMA! Kom! Jag vill inte bajsa på klänningen, skriker hon från toan. Jag får gå dit för att hålla upp klänningen där bak.

17.14. Gå mamma! Jag vill vara ifred! Jag vänder mig om går tre steg och så kommer det: KLAAAAR!

17.15. Lillasyster och jag är tillbaka till matbordet. Jag kan återigen börja skala min potatis.

17.16. Jag måste bajsa igen. Denna gång går hon själv och klarar av klänningen med bravur.

17.17. KLAAAR!

17.17.5. Lillasyster och jag är åter tillbaka till matbordet.

17.18. Jag är mätt. Får jag gå ifrån? frågar Storebror.

Mellan 17.09 och 17.13 satt vi alla tillsammans och åt en trevlig middag! 4 minuter! Detta måste vara någon form av rekord.

3 kommentarer

  1. Ja, men hur tror du att M & m kände det när du satt med ansiktet begravt i ett stoppur för att ta tid på dem….? 😉


  2. Hos oss sitter vi till slut och tittar på varandra, jag och min man, och undrar när hon tycker att hon är klar med maten. Vi är då sedan läääänge färdiga med vår mat. Det är så mycket hon måste titta på och prata om under tiden så hon hinner inte äta. Eller så ska hon bara njuta och smälta allt i lugn och ro…



Kommentera

