h1

Överlämningsdag

maj 13, 2009

Idag är det överlämningsdag. Jag hatar dem. Jag går som på nålar på jobbet och väntar på mail från pappan med info om barnen. Jag undrar vad han kommer att skriva om denna gång. Kommer jag att bli arg, besviken, nöjd eller kanske till och med glad (inte för att det har hänt någon gång).

Så kommer mailet. Inget särskilt. Pappan berättar hur barnen mår och jag får också en liten inblick i vad de gjort. Som sig bör. Men det tär. Jag vill inte ha inblick, jag vill inte veta hur livet ser ut på andra sidan. Inte med Henne. Tillsammans med mina barn.

Samtidigt så måste jag veta. För att kunna ta hand om barnen på ett bra sätt. För att jag och barnen ska på ett naturligt sätt kunna prata även om de sakerna som händer på pappans dagar, speciellt nu då pappan flyttar ihop med den nya.

Men fan vad överlämingsdagar gör mig låg.

3 kommentarer

  1. En av mina arbetskamrater som är i samma situation, och verkar ha hittat en god väg för överlämnande, kommenterade detsamma med att titta ner i golvet ha en dröm/tom-blick och sen säga med knutna nävar men mjuk hoppfull stämma och antydan till leende: ”Man vänjer sig”….

    Jag vet fortfarande inte vilket av hennes uttalanden som är det viktigaste…

    Linda: Om barnen får dig att flyta och stråla, flyt med och lys upp och njut av det. Du(ni) har många år att hitta en god rutin, även om obehaget till viss del stannar kvar. Det kanske är våra barn som ska lysa upp oss, och då kanske växeldagarna alltid blir ”låga”.


    • I hennes uttalande kanske BÅDA delarna är viktiga. Det kanske alltid kommer kännas dubbelt.


  2. klokt av Larvad.



Kommentera

