h1

Med nya ögon

april 29, 2009

Helgens djupdykning har varit tung och påverkat mig mycket, så när pappans ingifta storasyster kontaktade mig och sa att hon gärna ville gå ut och ta ett glas vin med mig i går kväll tackade jag ja. Med tvekan. Tvekan för att hon kan snacka mycket, föra vidare, vrida och vända på orden där rätt saker kan bli fel och för att hon är på ”pappans sida”.

Samtidigt kunde mitt eget ego inte låta bli. Jag skulle kanske få information om pappan som jag vill ha. All denna information som jag saknat. Jag tänkte utnyttja situationen och hålla mig iskall genom hela kvällen för att kolla om hon viste något. Så mitt ego och jag gick dit med handväskan fylld med fula baktankar.

Men kvällen förde med sig något helt annat. Jag fick mycket information om pappan, där det visade sig att han är hårt ansatt från alla sina släktingar. Där hans mamma, pappa, storasyster och lillebror alla har ifrågasatt pappans val och deras brådskande ihopflytt. Kanske med rätta, men jag fick ändå en slags förståelse för att pappan inte har det så lätt just nu.

Insikten om att pappan har det tungt och säkerligen känner att det är han och den nya mot hela världen, tillsammans med att jag idag på morgonen fick ett mail innehållande all den information jag krävt på ett mycket bra sätt, har gjort att jag släppt på garden. För jag måste få till en bra dialog med pappan och även med den nya, där ingen av dem känner att jag är ett hot. På något sätt måste vi hitta en väg att samarbeta.

Herrejävlar det gäller ju våra barn!

3 kommentarer

  1. vaddå för information? ahhhhh, nu blir man ju jättenyfiken.jaha nu ska du sluta blogga igen då förståss. *muttra*


    • Fick bland annat veta att barnens farmor med man träffat den nya. Och det sket sig – big time. Jag njuter till fullo, men mamman i mig lider. För barnen är detta dåligt. För barnen är det bättre om pappan och den nya kan umgås med släktingar runt dem och inte som nu, isolera sig.

      Men igår kändes det ändå bra för att jag fick en förståelse för att det är jobbigt på ”andra sidan” också. Och plötsligt finns det en ingång för mig till pappan och den nya. Svårt att förklara vad jag menar, men det känns som om är jag juste, så kommer jag inte vara ett hot mot dem, och därmed kan kanske en kommunikation bli möjlig igen.

      Men det var igår. Idag är jag inte lika hoppfull. Idag är jag bara orolig att jag blir duperad och lurad. Tiden får utvisa. *Så blogga vidare är högst aktuellt!*


  2. hej hej,
    ojojoj, drama alltså…hmmmm

    man undrar ju varför det sket sig…är den nya osmidig eller ogillar hans familj bara henne av princip?

    skönt att veta att du inte är ensam i att ha reservationer mot hans agerande…men kanske inte bonda för mkt med hans familj ändå, för då blir ni bara som en ond vägg allihop…vet inte hur dte skulle gå till, men det bästa är ju att vara det där kompis-exet…..försöka hitta nån gemensam platå.

    Som om du inte har tänkt på det.
    Nej jag tycker – var rak. Sag vad du tycker är bra att han gör så dte inte bara blir gnägg, och reta inte upp dig på saker hemma på kammaren som du exploderar av.

    OJ vilka självklara tips. Jag ska se om jag kan praktisera dem på min egen relation i helgen, återkommer med facit….



Kommentera

