h1

Information. Överflödigt?

april 26, 2009

Dagens kalas slutade i katastrof.

När pappan berättade för alla att han flyttar ihop med sin nya om tre veckor. Jag var inte där just då han berättade så jag hörde inte det utan fick veta det av min mamma när alla gått.

Pappan i egen hög person har valt att inte berätta något för mig. Och man kan ju tycka att det berör barnen när de ska flytta in med pappans nya och hennes tre barn. Och berör det barnen borde det också vara något som jag ska bli informerad om. Pappan valde en annan väg.

Vad ska jag säga? Idag mår jag skit?

Någon annan gång berättar jag kanske hur arg jag blev. Någon annan gång kanske jag berättar om min uppgivenhet eftersom pappan aldrig kommer att bli bättre.

Någon annan gång.

Kommentera

